آفریقاجهان اسلام

تجلیل از دختر مصری حافظ قرآن و احادیث نبوی

آوای سنت : مرکز اسلامی الازهر از دختر نوجوان مصری حافظ کل قرآن که در مسابقات چالش مطالعه در سطح مصر به عنوان نماینده الازهر شرکت کرده و موفق به کسب مقام اول و حفظ بیش از ۶ هزار حدیث نبوی و بیش از هزار بیت شعر عربی شده‌ است، تجلیل کرد.

به نقل از قاهره ۲۴،  فاطمه البنداری، دختر نوجوان مصری که در مسابقات چالش مطالعه در سطح مصر به عنوان نماینده الازهر شرکت کرده و موفق به کسب مقام اول شد، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: از ۳ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و در ۴ سالگی موفق به حفظ کل شدم، همچنین در ۱۳ سالگی حفظ قرآن کریم با روایت‌های ده‌گانه را به پایان رساندم.

این دختر نوجوان مصری که اکنون در مدارس متوسطه وابسته به الازهر تحصیل می‌کند در ادامه افزود: در مسابقات سراسری کتاب‌خوانی و حفظ متون اسلامی مقام اول را در سطح استان کسب کردم و تاکنون موفق به حفظ بیش از ۶ هزار حدیث نبوی و بیش از هزار بیت شعر عربی شده‌ام. وی رمز رسیدن به این وضعیت را نظم و سامان‌دهی اوقات روزانه خود توصیف کرد.

استعداد خارق‌العاده دختر نوجوان مصری در حفظ و مطالعه قرآن و متون اسلامی

فاطمه البنداری پیش‌تر نیز توانسته بود، مقام نخست در مسابقات «فارس المتون: (شهسوار متون)» را نیز کسب کند، این مسابقه از سوی الازهر و با هدف تشویق نسل جدید به حفظ میراث اسلامی در قالب متون برگزار می‌شود.

وی پیش‌تر مقام نخست مسابقات کتاب‌خوانی جهان عرب در دبی را نیز کسب کرده بود و در آن زمان از سوی نماینده الازهر مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن