جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

جام جهانی نماد کینه توزی غرب با اسلام

یادداشتی از عبدالله الکبیر

آوای سنت : برگزاری جام جهانی در یک کشور عربی-اسلامی نفرت قرون وسطی اروپا را علیه یک این کشورلبریزکرد.

در این زمینه کمپین‌های رسانه‌ای برای تحقیر قطر،زیر سؤال بردن قابلیت‌های سازماندهی آن و انتشار آمار غیرواقعی مرگ‌ومیر در میان کارگرانی که وزشگاههای جام جهانی این کشور را ساخته اند،راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،نویسندگان و روزنامه نگاران با نادیده گرفتن حقوق بشر کشورهای خود،گزارش های حقوق بشری را برای بررسی سوابق کشور قطر تهیه کردند.

این نگرانی چهار سال پیش در مورد حقوق بشر ظاهر نشد، زمانی که روسها تازه تهاجم خود را به کریمه کامل کرده بودند و نیروهای اطلاعاتی روسیه دست های خود را از اثرات سمی شسته بودند که مخالفان روس را در برخی ازکشورهای غربی کشت،همه این ها در زمانی رخ داد که جنگنده های آنها بمباران مردم را در سوریه از سر گرفتند.

همه این جنایتها سبب نشد تا روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی بزرگ بریتانیا، آلمان و فرانسه واکنش نشان دهند و از فیفا انتقاد کنند که چرا برگزاری مسابقات در روسیه را پذیرفته است؟

این رسانه ها همچنین کمپین رسانه ای برای افشای ظلم، تجاوز و کشتار مخالفان راه اندازی نکردند،در حالی که این کار را سیستماتیک و عامدانه و با دروغ، جعل و برجسته سازی علیه قطر انجام می دهند.

غربی ها تمایل ندارند یک کشور عربی و مسلمان بتوانند جام بزرگ جهانی را برگزار کنند که مردم از سراسر جهان به آنجا بروند و صدها میلیون نفر از مردم جهان نیز این رویداد را روی صفحات نمایش تماشا کنند.

چه چیزی باعث شد تا این تعداد گسترده از تصاویر کلیشه ای که این رسانه ها در باره بربریت اعراب و مسلمانان، زوال و شکست آنها منتشر کرده بودند دوباره بازنشر شود؟

این مناسبت بزرگ و موفقیت عظیم قطر در برگزاری مراسم افتتاحیه، برخی از مفسران را بر آن داشت تا قطر را بدون شواهد قطعی یا بدون قرائن به پرداخت رشوه در ازای برنده شدن برای میزبانی این مسابقات متهم کنند.

آنها می دانند که تمام مراحل برنده شدن در میزبانی این مسابقات، از اعلام تمایل، ارسال پرونده، مطالعه، بازدید و ارزیابی آن تا پایان قرعه کشی، از طریق فیفا انجام می شود که مقر آن در یکی از کشورهای اروپایی است که بالاترین استانداردهای شفافیت را اجرا می کند و اینکه ایالات متحده آمریکا با قدرت و نفوذ خود، برجسته ترین رقیب در برگزاری مسابقات بود.

این اقدام آنها دوگانگی چهره شان را به شکلی آشکار نشان داد زیرا امروز صداهای بلندی که رشوه خواری احتمالی را محکوم می کنند،در برابر رشوه خواری اعلام شده از سوی مستبدان به دولت های غربی،در معاملات تسلیحاتی در ازای اعطای مشروعیت کشتن مردم خود و مصادره آزادی ها،ظلم کردن،زندان و کشتارسکوت کرده اند.و زمانی که بحران های اقتصادی به سراغشان آمد، این دولت ها به سرعت چنین پیام دادند که یا برای خرید اسلحه با ما قرارداد می بندید، یا درباره پرونده های زندان و همه تخلفات شما افشاگری خواهیم کرد.

فدراسیون آلمان با صدور بیانیه ای در مورد اقدام تیم ملی آلمان قبل از بازی با ژاپن،که در آن بازیکنان آلمان دستان خود را به نشانه اعتراض به ممانعت از ورود هم جنس گرایان به ورزشگاه،روی دهان خود قرار داده بودند،گفت:حقوق بشر قابل مذاکره نیست.

وزیر کشور آلمان نیز با نقض آشکار قانون کشور میزبان و در جلوی چشمان رئیس فیفا  کت خود را برای نشان دادن نماد همجنس گرایان که بر روی بازوی او درج شده بوددرآورد و سکوهای ورزشگاه را دور زد، او وزیری است که وزارتخانه ای را رهبری می کند که مأموریت اصلی آن تضمین اجرای قوانین است!

عدم تعادل عجیبی در مفهوم حقوق بشر در میان غربی ها وجود دارد،حمایت دولت های آنها از ظالمی که مردم خود را قتل عام می کنند.

نژادپرستی صهیونیست ها، خشونت آنها علیه مظلومان فلسطین، سوء استفاده از اویغورها توسط دولت چین و خشونت هندوها علیه مسلمانان در هند هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد.اما ترویج بی اخلاقی و بی اخلاقی جنسی و تشویق اعمال زشت و ناپسند بر خلاف قوانین طبیعت که غریزه مشترک بشری آن را رد می کند، این حق ذاتی حقوق بشر است که ایجاب می کند تیم ملی آلمان به این شکل پوچ ظاهر شود و وزیر کشور آلمان نیز به همین بهانه ها،عمدا مانند هر دزد و ولگردی قانون را زیر پا گذاشت.

خاطره ها هنوز اقدام باشگاه آرسنال را فراموش نکرده اند که در واکنش به همبستگی مسعود اوزیل بازیکن آلمانی با مسلمانان اویغورها به سبب ظلم و آزاری که دولت چین در حق آنها مرتکب شده بود گفت این باشگاه مخالف آمیختن سیاست با ورزش است.

همبستگی با مستضعفان یک مواضع انسانی شگفت‌انگیز است که در فرهنگ غربی جای ستایش دارد اما این موضوع مشروط بر این است که مظلوم، غیرمسلمان باشد.

همه اینها بقایای نفرت تاریخی، اروپایی های برتری طلب هستند، بنابراین آنها از امتناع قطر از ترویج همجنس گرایی و ملزم کردن آنها به احترام به اعتقادات و قوانین کشور میزبان شوکه شدند.

غربی ها حق تفاوت و تنوع را برای خود مصادره کردند و ارزش های متمدنانه،فرهنگی و اخلاقی مغایر با ارزش های خود را نمی بینند. به گفته جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، اروپا باغ است و بقیه جهان یک جنگل است. بنابراین  وحشی های جنگل نباید ارزش ها و اخلاقیات مردم باغ را زیر پا بگذارند.از این رو این مواضع خصمانه اروپا علیه کشور کوچکی که وارد رقابت با آنها شد جای تعجب نیست به ویژه اینکه قطرکشوری عربی و مسلمان است و در برگزاری مسابقات بزرگی مثل جام جهانی به موفقیت بزرگی دست یافت.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن