آسیاجهان اسلام

جنگ اسرائیل با چاه های آب فلسطینی ها

آوای سنت : جابر دبابسه یکی از کشاورزان فلسطینی است که از سال ۲۰۱۸ تلاش می کند با وجود محدودیت های اسرائیل درزمین وخانه خود بماند.آنها چندین سال است که درمعرض جنگی هستند که هدف آن آواره کردن این مردم ازسرزمینشان می باشد.

دبابسه برای آبیاری زمین های کشاورزی خودچندین چاه آب داشت.اما دستگاه تخریب اسراییل هربارآن راتخریب کرد و تعداد چاه های تخریب شده را به بیش از ۶ حلقه رساند،این شش حلقه چاه جز ۴۰ حلقه چاهی است که تخریب شده یا اخطاریه هایی به صاحبان آنها داده شد.

دبابسه به پایگاه خبری عربی ۲۱ گفت:بیشتر چاه‌های این روستا بیش از هشتاد سال پیش حفر شده‌اند وبه دلیل نبودشبکه آبرسانی،روستاها وجوامع بادیه‌نشین منطقه برای زندگی روزمره آن‌ها رابازسازی وتعمیرکردند

الدبابسه توضیح می دهد که زندگی مردم این منطقه عمدتاً به کشاورزی وابسته است که به معنای نیاز دائمی آنها به آب است واین نشان می دهدکه رژیم اشغالگر بر اساس یک برنامه راهبردی،نقشه محروم کردن آنها ازآب راعملیاتی کردتا آنها را ازسرزمینشان ریشه کن کند.

حمله به چاه ها مصادف شد باحمله گسترده به مردم درسال ۲۰۱۸، زمانی که خانه ها به طور گسترده تخریب شد وشبکه های آب وبرق درمنطقه با هدف آواره کردن فلسطینیان قطع شدوزمانی که همه این اقدامات نتوانست فلسطینی ها را از سرزمین هایشان بیرون کند.

رژیم اشغالگردست شهرک نشینان را روی آنها بازکرد و ساکنان منطقه هدف گروه های شهرک نشین قرار گرفتندکه زمین ها را سوزاندند وبه خانه ها و ساکنان آن حمله کردند.

دبابسه می گوید: خانه ام پنج بارتخریب شد که طی آن حدود ۳۰۰ هزارمثقال (۸۵ هزار دلار) ازدست دادم،اما ناامید نشدم وهر باربه ساختن آن ادامه دادم وحدود ۶ حلقه چاه مراخراب کردند،اما من اصرار دارم که درزمینم بمانم.

او افزود :درشهریورماه سال گذشته،دادگاه اشغالگر تصمیمی مبنی برتخلیه بیست جامعه فلسطینی به نفع شهرک سازی صادرکرد که البته فلسطینی ها این تصمیم را نژادپرستانه توصیف کردند.

فؤاد العمور،مسئول کمیته مردمی در منطقه مسافر یطا به پایگاه خبری عربی ۲۱ گفت: تعداد چاه هایی که طی سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ درجوامع بادیه نشین تخریب شده اند،از ۳۵ حلقه چاه فراتر رفته است.

وی افزود: طرحی خطرناک ترازکنترل چاه وجود داردوآن پاک کردن تاریخ فلسطین و جعل حقایق برای نشان دادن تاریخ دیگری ازشهرک نشینان به عنوان مالکان این سرزمین است.اوافزود نظامیان اشغالگر ازهرتأسیسات کشاورزی عکس می‌گیرند و آن را به قوه قضائیه اسرائیل ارائه می‌کنندواین قوه،اخطاریه تخریب،تخلیه یاتوقف ساخت وساز را صادرمی‌کند.

دادگاه‌های اسرائیل از سال ۲۰۰۰ تا ۴ مه،تمامی درخواست‌های ارائه شده به آنها در خصوص تخریب،جابجایی وتخلیه را ردکرده‌اند و این موضوع مقدمه‌ای برای تصمیم نهایی تخلیه است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن