آسیا

۶۲۹ دختر پاکستانی به عنوان “عروس” به چین فروخته شدند

صدها زن و دختر پاکستانی به عنوان "عروس" به چین فروخته شده اند

آوای سنت:معلوم شد که صدها زن و دختر پاکستانی به عنوان “عروس” به چین فروخته شده اند.

براساس سندی که توسط آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) تهیه شده است ، ۶۲۹ زن و دختر به ویژه از مناطق فقیرنشین پاکستان در سال ۲۰۱۸ به مردان چینی فروخته شده و این زنان به چین منتقل شده اند.

پس از آن که موضوع فریب قاچاقچیان انسان , که خانواده های پاکستانی را با وعده یک زندگی مرفه , آنها را راضی می کردند تا دختران خود را به ازدواج مردان چینی دربیاورند, در افکار عمومی این کشور منعکس شد بازرسان پاکستانی ، تحقیقات خود را آغاز کردند.

با آن که لیست منتشر شده توسط آژانس خبری AP ، شمار زنانی که تحت عنوان ازدواج به مردم چین فروخته شده اند  دقیق ترین آمار می باشد اما با این حال , تحقیقات در این مورد به نقطه توقف رسیده است.

قاچاق دختران پاکستانی به چین

منابعی که از نزدیک ,این موضوع را دنبال می کنند می گویند که کند شدن روند تحقیقات بنا به دستورالعمل رسیده از طرف مقامات کشوری است زیرا آنها نگران این هستند که  مبادا روابط تجاری اسلام آباد با پکن به بن بست بیفتد.

پرونده هایی که پس از آغاز تحقیقات باز شده بودند یک به یک بسته می شوند.

در ماه اکتبر ، محاکمه ای در فیصل آباد به اتهام قاچاق انسان آغاز شد.

زنانی که در طول محاکمه به پلیس شهادت داده بودند ، از صحبت کردن امتناع کردند.

مقامات پلیس که نمی خواهند نام آنها فاش شود، گفتند که زنان یا مورد تهدید قرار گرفته اند یا خانواده هایشان در قبال دریافت “رشوه” سکوت کرده اند.

سلیم اقبال ، مدافع حقوق بشر ، که مانع فروش دختران پاکستانی به چین می شود و به برخی از زنان فروخته شده به چین کمک کرده تا بتوانند به پاکستان بازگردند ، گفت: “دولت سعی کرد با اعمال” فشار سنگین “به مسئولان آژانس تحقیقات فدرال (FIA) که شبکه های قاچاق انسان را تحت پیگرد قرار می دهد، تحقیقات را متوقف کند.” .

اقبال با بیان این که مقامات پاکستانی به این موضوع اهمیتی نمی دهند گفت:”حتی برخی از مسئولان FIA که در این موضوع تحقیق می کردند به پست های دیگری منصوب شدند.”

وزیر کشور و وزیر خارجه پاکستان در مورد شکایات اظهار نظری نکردند.

مسئولانی که در جریان این تحقیقات بودند بیان کردند که تحقیقات مربوط به قاچاق انسان بسیار کند شده است، محققان ناامید شده اند و رسانه ها نیز تحت فشار قرار دارند تا خبرهای مربوط به فروش دختران پاکستانی به چین را منتشر نکنند.

این مسئولان  ،به دلیل ترس از مجازات شدن,  نخواستند تا نامشان فاش شود .

یک مقام مسئول که مقامات دولتی را به خنثی کردن این واقعه متهم کرده است ، گفت: ” کسی نیست که برای کمک به این دختران , کاری انجام دهد. این رویداد همچنان رو به رشد است. چرا؟ آنها فکر می کنند می توانند از این وضعیت فرار کنند. واحدهای مسئول نمی توانند تحقیق کنند زیرا کسانی که به این پرونده ها رسیدگی می کنند تحت فشار هستند و قاچاق انسان روز به روز در حال افزایش است. ”

وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنها از لیست مورد نظر اطلاعی ندارند.

این وزارتخانه گفت: “دولت های چین و پاکستان از شهروندان دو کشور برای تشکیل خانواده های خوشبخت در چارچوب قوانین و مقررات حمایت می کنند ، همچنین برای جلوگیری از ازدواج های فرامرزی و غیرقانونی مبارزه می کنند.”

 

دیده بان حقوق بشر هشدار داده بود

براساس این گزارش ، که در ابتدای سال در معرض دید عموم مردم قرار گرفت ، دختران خانواده های فقیر متعلق به اقلیت مسیحی پاکستان با وعده زندگی بهتر و پول برای خانواده ها , تحت عنوان “ازدواج” به مردان چینی فروخته می شوند. در گزارش بیان شده بود که زنان و دختران پاکستانی پس از انتقال به چین مورد آزار و اذیت قرار گرفتند ، برخی از آنها مجبور به کار شدند و برخی از آنها نیز به دست بخش روسپیگری افتادند.

قاچاق دختران پاکستانی به چین

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در آغاز ماه آوریل ، ۶ زن ، از جمله یک دختر ۱۳ ساله ، در حالی که قصد داشتند با نام “عروس” به چین منتقل شوند ، بازداشت شدند.

دیده بان حقوق بشر در ۲۶ آوریل به پاکستان هشدار داده بود که “شواهد و مدارکی در حال افزایش وجود دارد مبنی بر اینکه زنان و دختران پاکستانی در معرض خطر برده داری جنسی در چین هستند” و اسلام آباد و پکن را برای متوقف کردن قاچاق عروس فراخوانده بود.

مشخص شده بود که قاچاقچیان انسان که واسطه مردان چینی بودند ، دستمزدی در حدود ۲۵ تا ۶۵ هزار دلار دریافت می کنند ، اما فقط یک هزار و ۵۰۰ دلار آن را به خانواده های فقیر می دهند.

 

“۶۲۹ زن در این لیست وجود دارند ، اما رقم واقعی بسیار بالاتر از این است.”

این لیست ، که به عموم مردم رسیده است ، شامل اسامی  ۶۲۹ زن می باشد. با این حال ، بازرس های انجام تحقیقات می گویند که آنها نمی دانند در کل چه تعداد از زنان پاکستانی به چین فروخته شده اند.

یکی از مسئولان با بیان این که  “تجارت سودآور ادامه دارد.” گفت: “تعداد بسیار زیاد است و این تجارت روز به روز در حال رشد است.”

سازمانهای غیردولتی فعال در زمینه حقوق بشر پیش از این نیز گزارش هایی مبنی بر قاچاق زنان برخی از کشورها از جمله میانمار و سایر کشورهای همسایه به چین منتشر کرده بودند.

در همین حال ، مسلمانان اویغور نیز مقامات چینی را به اجبار دختران ترکستان شرقی  برای ازدواج با اعضای حزب کمونیست چین متهم می کنند.

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن