جهان اسلامعمومی

خشونت و قتل چالش بزرگ بلاد اسلامی

آوای سنت: امام جمعه مانه و سملقان قتل و کشتار را یکی از چالش های اصلی در سرزمین های مسلمانان برشمرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالله آخوند خوش نظر، عذاب آخرت را شامل کسانی خواند که از دین غفلت می ورزند و گفت: انسان های به ظاهر شاد و خوشبخت و کسانی که خدا را فراموش کرده اند، می پندارند که همیشه جوان و نیرومند باقی خواهند ماند، ولی سرانجام مرگ آنها را در بر گرفته و در شکم زمین جایی خواهند گرفت تا پاسخگوی اعمال بدشان در دنیا باشند. آنها نصیحت پذیر نبوده اند حال آنکه قرآن کریم امت را در قبال یکدیگر مسئول دانسته و امر به معروف و نهی از منکر را جزو وظایف اسلامی یک مسلمان بالغ توصیف می کند. اگر پنج وقت نماز را خوانده و به نماز جمعه می رویم همه وظیفه از روی دوش ما برداشته نشده است. امر به معروفات و نهی از منکرات نیز مانند زکات و حج اهمیت بالایی دارد.

آخوند خوش نظر لذت حقیقی را در پاک بودن اعمال دانست و افزود: لذایذ دنیا موقتی هستند و به محض حادث شدن مرگ دست انسان از دارایی ها کوتاه می شود. یکی از منکرات رایج در بین امت علاقه به موسیقی های مبتذل است و هنوز هم متاسفانه می بینیم که در عروسی ها آلات موسیقی بکار گرفته می شوند. از اروپایی که آن همه درباره اش تعریف می شود، فرهنگ مبتذلش به ما رسیده است. در این قاره زنان مسلمان آن طور که اسلام افراد را در انتخاب دین و راه و روش آزاد گذاشته است، آزادی عمل نداشته و تحت آزار روسای دولت ها، احزاب و دسته جات قرار دارند.

امام جمعه مانه و سملقان مال حلال را محصول کار و تلاش زیاد ضمن رعایت موازین شرع دین مقدس برشمرد و عنوان نمود: حیف و میل دسترنج و آلوده کردن آن به حرام برکت را از زندگی می برد. یقینا هدف نهایی هر انسانی کامیابی در هر دو جهان است. بدین منظور باید مطابق با دین گام برداریم. پیش از انجام یک کار، فواید و زیان های آن را در نظر بگیریم. هر کاری که مطابق با رهنمودهای دینی نباشد به آن ایراد وارد است. موسیقی و آلات حرام مصداق هزینه کردن پول برای به جان خریدن عذاب آخرت است. گرچه این قبیل آلات فایده ای به زندگی نمی رسانند و امتیاز به حساب نمی آیند. لذت گرفتن از موسیقی به ایمان شخص آسیب می رساند. صحابه رضی الله عنه دین را بوسیله موسیقی و ابزارهای تبلیغات دشمن نشر نداده اند. آنها خانه هایشان را ترک کردند تا اصل دین را به سایر سرزمین ها برسانند.

آخوند خوش نظر تکریم با تاکید بر تکریم روزه داران در ماه ضیافت الله اظهار کرد: هر کس که در این ماه روزه داری را تنها با آب افطار دهد به آب حوض کوثر خواهد رسید. دنیا فریبنده های زیادی در خود دارد. زیبائی های دنیا بهانه سپری عمر کسانی است که همواره دغدغه جمع آوری زر و زیور دارند. انسان های مومن و پرهیزکار دنیا را وسیله ای برای سرافرازی خود در معاد می دانند. از موسم رمضان بعنوان رشد جهان بینی دینی و اعتقادی انسان ها یاد می شود، لیکن متاسفانه در رمضان امسال شاهد چندین قتل در داخل کشور و در مملکت افغانستان بودیم. آن هم در ماهی که می دانیم شیاطین به بند کشیده شده و از آزادی عمل منع هستند. کسی که به عمد انسانی را به قتل برساند بهشت را نمی بیند. این باور را همه پیروان مذاهب اسلامی پذیرفته اند، اما با این وجود قتل و کشتار یکی از چالش های اصلی در سرزمین های مسلمانان است.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: ارکان و قوانین دین برای خطاکاران به صورت واضح و مشخص تعریف شده اند، اما این قوانین در اکثر مواقع به اجرا در نمی آیند. بدتر آنکه در کشورهای جنگ زده و ناامن انسان ها اجیر می شوند تا در قبال دریافت مبلغ مامور قتل اشخاص دیگر شوند. بدون شک دشمن بیکار نمانده است و تلاش می کند با آشوب و ناامنی به مملکت ما آسیب برساند. مواظب باشیم تا فریب القائات مسموم بدخواهان دین را نخوریم. وحدت امت خار چشم تفرقه افکنان است و می کوشند تا ما را از یکدیگر متفرق سازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن