آسیاجهان اسلام

دلیل اصلی گرویدن به اسلام،رسیدن به رفاه اجتماعی

آوای سنت : یک قبیله جنگل نشین در مالزی به دین اسلام گرویده است. اعضای این قبیله جنگل نشین در مالزی که درجنگل‌های این کشور زندگی می کردند از طریق شکار حیوانات جنگلی امرار معاش می‌کردند،به دین رسمی این کشور درآمدند.

به گزارش آوای سنت به نقل از دیلی میل، اورنگ ریمبا، قبیله جنگل‌نشین در منطقه بتنگ هاری در استان جامبی واقع شده و تقریبا ۳۵۰۰ عضو این قبیله پس از تماس با یک سازمان عام المنفعه اسلامی تصمیم گرفتند به دین اسلام درآیند. به علاوه وزارت رفاه اجتماعی مالزی نیز در این امر مشارکت داشته است.

این جنگل‌نشینان اکنون با گرویدن به دین اسلام، قادر خواهند بود کارت شناسایی و هویت ملی دریافت کرده و از این پس می‌توانند از امکانات بهداشتی درمانی و تحصیلات برخوردار شوند. تصاویر ارسالی از مالزی نشان می‌دهد این جامعه کوچک مسلمان که پیش از این به صورت برهنه در جنگل‌ها برای شکار گشت می‌زدند، از این پس در یک کلبه چوبی گرد آمده، کودکان لباس و حجاب اسلامی به تن داشته و با اشتیاق به قرائت قرآن می‌پردازند.

به علاوه این قبیله جنگلی که پیش از این به صورت کوچ نشینی زندگی کرده‌اند، پس از اسلام آوردن در کلبه‌های چوبی سکونت خواهند کرد. آن‌ها همانند گذشته برهنه نخواهند بود و لباس‌های اهدایی توسط سازمان اسلامی را به تن می‌کنند.

یوسف محمد رئیس قبیله و یکی از اسلام‌ آورندگان جدید می‌گوید: به لطف خدا دولت حالا به ما توجه می‌کند. این زندگی در روستا بهتر است و وضعیت زندگی ما اکنون رو به بهبود است.

وی یکی از دلایل اسلام آوردن خود و ۱۰ تن از اعضای خانواده‌اش را به دست آوردن هویت ملی و دسترسی به خدمات اجتماعی، تحصیلات و خدمات بهداشتی عنوان کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن