جهان اسلامعمومی

رئیس دارالقرآن و سنت در نوار غزه : بیش از یک هزار حافظ قرآن کریم تا پایان تعطیلات تابستانی فارغ التحصیل می شوند

آوای سنت : رئیس دارالقرآن و سنت در نوار غزه در مصاحبه با الرساله با اشاره به کلاس های حفظ قرآن کریم تاکید کرد: ان شاءالله تا پایان تعطیلات تابستانی، بیش از یک هزار حافظ قرآن کریم فارغ التحصیل می شوند.حافظ قرآن

 بلال عماد، رئیس دارالقرآن و سنت در نوار غزه گفت: کار حفظ قرآن کریم با شروع تعطیلات تابستانی به صورت گسترده و تلاش مضاعف در حال پیشرفت است. به امید اینکه تا پایان تابستان امسال بیش از هزار نفر از حافظان قرآن کریم فارغ التحصیل شوند.

عماد در مصاحبه با الرساله، گفت: با فرارسیدن تعطیلات تابستانی، زمان دانش آموزان دو برابر شده و گاهی اوقات تا ۵ ساعت نیز می رسد، بنابراین از اوقات فراغت آنها برای رسیدن به حداکثر ممکن استفاده می شود.

وی از شهروندان مستقر در نوار غزه خواست از تعطیلات تابستانی استفاده کنند و فرزندان خود را به مراکز حفظ و تدریس برای تلاوت قرآن کریم و سنت نبوی بفرستند.

وی تصریح کرد: در تدارک اجرای طرح حفظ نخبگان برای دومین بار با هدف تلاوت و ترتیل کل قرآن کریم در یک جلسه هستیم.

حافظ قرآن

عماد خاطرنشان کرد: تلاش دارالقرآن و سنت متوقف نمی شود و دوره های گسترده ای را در علوم قرائت، لحن و سنت نبوی راه اندازی کرده است و شامل صدها دوره در سطح نوار غزه می شود و هزاران دانش آموز قرآن کریم را ختم می کنند و به این ترتیب تابستانی قرآنی عالی خواهد بود.

رئیس دارالقرآن و سنت در نوار غزه تأیید کرد: پروژه ممتازی به زودی راه اندازی می شود که این پروژه به جدیدترین فناوری های صوتی برای آموزش مجهز است.

حافظ قرآن

وی در خصوص طرح های اصلاح جامعه و گسترش آگاهی در آن، به طرح (از تاریکی تا روشنایی) اشاره کرد که سال ها پیش تاسیس شده و همچنان در مراکز اصلاحی و توانبخشی نوار غزه اجرا می شود. آموزش سنت های وضو، طهارت، قرآن و سایر احکام دینی به زندانیان از جمله این اقدامات است.

عماد به تداوم کار در آکادمی الکترونیک جهانی اشاره کرد که در آن با حضور بیش از ۱۳۰ کشور جهان قرآن تدریس می شود و از ابتدای سال برای جذب کشورهای جدید اقداماتی انجام شده است.

حافظ قرآن

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن