جهان اسلامعمومی

سنای مصر تدوین تفسیری نوین از قرآن را بررسی کرد

آوای سنت : کمیته دینی مجلس سنای مصر طی جلسه‌ای به بررسی پیشنهاد تدوین تفسیری نوین از قرآن کریم پرداخت که بیانگر اعتدال اسلام و در چارچوب مقابله با افراط‌گرایی باشد.

به نقل از مصراوی، کمیته دینی مجلس سنای مصر پیشنهاد ارائه‌شده از سوی یوسف السید عامر، رئیس این کمیته و عضو سنا در خصوص تهیه تفسیری جامع و نوین قرآن کریم را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با توضیح اینکه تفسیر جدید باید بیانگر میانه‌روی اسلامی و در چارچوب مقابله با افراط‌گرایی  باشد، گفت این کار، پاسخی به احادیثی است که گروه‌های افراطی به آن پایبند هستند.

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر نیز که در نشست کمیته دینی سنا حضور داشت، ضمن تأیید پیشنهاد تفسیر نوین از قرآن کریم تأکید کرد: با پیشرفت زمان، نیاز مردم به کتب تفسیری قرآن کریم بیشتر و اخیرا سه هزار نسخه از ترجمه کتب تفسیری به زبان انگلیسی چاپ و فروخته شده است.

وی افزود: بی شک ما از صحیح بخاری و صحیح مسلم چیزی را که مردم می‌خواهند، برگزیده‌ایم و کمیته‌هایی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن دایره المعارفی را از احادیث قدسی و دانشنامه‌های فقه تدوین کرده‌ایم و اطلاعات را به زبان ساده در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن