شبه قاره

قتل عام مسلمانان در دهلی نو، پایتخت هند!

اعتراضات علیه قانون جدید شهروندی در هندوستان به به بهانه ای برای قتل عام مسلمانان تبدیل شد.

آوای سنت (ترجمه): اعتراضات در برابر قانون اصلاح شده شهروندی جدید (CAA)  در شمال شرقی دهلی ، پایتخت هند ، به بهانه ای برای  خشونت نژادپرستانه و حتی قتل عام  مسلمانان تبدیل شد. در حالی که در درگیری ای که از روز دوشنبه بین افراط گرایان حامی قانون و مخالفان آن آغاز شد ، صدها نفر آسیب دیدند ، بسیاری از خانه ها و مغازه ها نیز به آتش کشیده شدند.

 

“مسلمانان را هدف قرار دادند”

محور درگیریها به سمت خشونت نژادپرستانه علیه مسلمانان تغییر یافت. براساس اظهارات رسمی ، تاکنون ۲۱ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شده اند که اکثر آنها مسلمان هستند. با این حال ، منابع محلی گزارش می دهند که این تعداد حداقل ۳۵ نفر می باشد.

 

ابعاد خشونت از نگاه یک دانشجوی دکترا !

دانشجوی دکترا “نوشاد ام کی” که در دانشگاه جواهرلعل نهرو در دهلی نو تحصیل می کند، در مورد آخرین تحولات منطقه می گوید. نوشاد با بیان اینکه مسلمانان منطقه از دوشنبه شب مورد حمله شبه نظامیان حزب خلق هند (BJP) قرار گرفته اند ، گفت که پلیس هم با مهاجمان, همدستی می کند.

 

پلیس به شبه نظامیان باتوم می دهد

“نوشاد ام کی” با بیان اینکه پلیس از همان ابتدا در منطقه حضور داشته است ، گفت: “پلیس در اینجا بود ، اما با تظاهرکنندگان همدستی می کرد، آنها در حالی که شعار می دادند ” جی شری رام (سلام بر خدایمان رام) , به طرف مسلمانان سنگ پرتاب کردند. “همین پلیس ها بودند که باتوم و مواد مشابه را به تظاهرکنندگان دادند تا آنها راعلیه مسلمانان مورد استفاده قرار بدهند. ”

 

“حتی نخ بخیه هم وجود ندارد”

“نوشاد ام کی” با بیان اینکه وضعیت مسلمانانی که مورد حمله قرار گرفته اند بسیار وخیم است ، اظهار داشت: تعداد مجروحان آن قدر زیاد است که هیچ نخ بخیه ای در بیمارستان های اطراف وجود ندارد تا بتوان زخم ها را بخیه زد.

 

نوشاد ام کی با اظهار اینکه حملات شدیدی به عبادتگاه های مسلمانان انجام گرفت , گفت: “آنها به مساجد حمله کردند و برخی از آنها را تخریب کردند. آنها از مناره های مساجد بالا رفته و پرچم BJP را آویزان کردند.آنها همچنین خانه ها یا محل های کار مسلمانان را آتش زدند.”

 

“ختنه بودن یا نبودن اشخاص را کنترل می کنند”

نوشاد ام کی, همچنین با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان از ترس جانشان از خانه هایشان بیرون نمی روند , گفت:”وقتی که در بیرون, راه می روید, اگر به شما مظنون شوند لباس هایتان را درمی آورند و ختنه بودن یا نبودن شما را کنترل می کنند. اگر آن شخص ختنه شده باشد او را مورد هجوم قرار می دهند”.

 

انتهای مطلب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن