گفتگو و مصاحبه

فراکسیون اهل سنت مجلس باید منسجم تر عمل کند

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه بالاخواف استان خراسان رضوی توسعه حوزه های انتخابیه را بستگی به سطح توانایی و شعور سیاسی نماینده مجلس برشمرد.

به گزارش سایت آوای سنت، مولوی محمد عیسی رحیمی با بیان اینکه شورای نگهبان باید در بررسی سوابق داوطلبین مجلس دوازدهم دقت عمل بیشتری بخرج دهد گفت: کشور ما اکنون در معرض تحریم های ظالمانه قرار گرفته است و نماینده موفق کسی است که خالصانه برای خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شود.

وی با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن نتایج رقابت های انتخاباتی مجلس اظهار داشت: پیروزی در صحنه رقابت های مجلس بستگی زیادی به نوع آمادگی و توانایی داوطلبین دارد. ما نیاز به نمایندگانی داریم که بتوانند مسائل مختلف را فهمیده و اشرافیات کامل روی موضوعات مختلف داشته باشند. نماینده ای که صرفا بر اساس آرا طوایف پیروز شده و اطلاع چندانی از اخبار و مسائل روز نداشته باشد، کاری جز اتلاف وقت نخواهد داشت.

ازسوی دیگربخشی از امور مجلس به تقویت مناسبات وعرصه تجارت بین الملل برمی گردد. هریک از کشورهای صاحب سبک و سرمایه با توجه به قوانین مربوط به خود اداره می شوند. اطلاع از قوانین آنها و همکاری نزدیک با مجالس ممالک پیشرفته موجب پویایی اقتصاد داخلی خواهد شد.

مولوی رحیمی نگاه عمومی انتخاب نماینده دربرخی مناطق کشور را بر اساس سلایق قومی و تعلقات فامیلی دانست و یادآور شد: باید بپذیریم که در بعضی از مناطق هنوز از فاکتورهای یک انتخاب ایده آل به دور هستیم و توانایی افراد آنچنان که باید و شاید در نظر گرفته نمی شود، لذا این مسئله باعث نارضایتی عمومی شده و به ندرت اتفاق می افتد که یک نماینده بتواند حمایت طیف های مردمی را با خود همراه کند.

این کارشناس ارشد دانشگاه تاکید کرد: یکی از مهمترین وظیفه یک نماینده مجلس پیگیری امور نیمه کاره مانده از دوره های گذشته است. بسیار اتفاق می افتد که نماینده ای طرحی را بخ مرحله تصویب رسانده و کارهای مقدماتی آن را نیز انجام می دهد، لیکن دوره اش به پایان رسیده و فرصت اتمام همه کارها را پیدا نمی کند. در این شرایط نماینده جدید باید به مطالعه اقدامات انجام شده پرداخته و جلوی ضرر و زیان را بگیرد. اگر طرحی از نظر وی سودمند است، آنرا به سرانجام برساند و اگر موردی باشد که جز اتلاف هزینه، نفعی دربر نداشته باشد، جلوی انجامش را بگیرد و بودجه تخصیص یافته را صرف طرح ها و پروژه های دیگر نماید.

مولوی رحیمی تاکید کرد: الان در بیشتر حوزه های انتخابیه مشکل بیکاری و نیاز به اشتغال قشر جوان مطرح است، ولی وجود با همه تمهیدات انجام شده، در این زمینه موفق نبوده ایم. بنابراین همه همت یک نماینده مجلس در ابتدای کار باید روی مسئله توسعه حوزه انتخابیه بر هدف ایجاد اشتغال پایدار و کاهش آمار بیکاران باشد. طرح های توسعه باید بر اساس نیازهای جامعه رتبه بندی شوند. زیبا سازی امکان مهم است. تجهیز ادارات دولتی به امکانات پیشرفته لازمه خدمت بهتر به مردم می باشد، لیکن اولویت دولت و مجلس باید رفع بحران بیکاری در استان ها باشد.

مدرس حوزه علمیه بالاخواف خاطر نشان ساخت: تجربه نشان داده است که با کار و تلاش بیشتر می توان بر مشکلات فائق آمد. سرمایه گذاری روی طرح های کوتاه مدت و بلند مدت کشور را از دوران رکود خارج خواهد کرد. فراکسیون اهل سنت می بایست منجسم ترازگذشته عمل کرده و دولت را در توجه بیشتر به مناطق اهل سنت کشور که عمدتا در مرزها ساکن هستند راغب نماید. پرهیز از حضور در جلساتی که صرفا باعث از دست رفتن وقت نماینده می شود و حضورمداوم در میان مردمی که به وی اعتماد کرده و رای دادند امید به آینده را در دل ساکنین حوزه های انتخابیه را بیشتر خواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن