عمومی

آشنایی با پرچم کشورهای مسلمان

لیست کشورهای مسلمان و پرچم های آنها

جمهوری اسلامی ایران

 

موریتانی

موریتانی در شمال غربی آفریقا واقع شده است. در مجاورت سنگال ، مالی ، الجزایر و صحرای غربی قرار دارد. این منطقه تقریباً به اندازه مصر است. بخش کوچکی از خاک این کشور برای کشاورزی مناسب است.

 

ازبکستان

این یکی از کشورهای ترک زبان است که در نتیجه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به استقلال رسید . زبان رسمی این کشور ازبکی است. در مجاورت قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان و ترکمنستان قرار دارد. این کشور به دریا دسترسی ندارد. طلا ، پنبه ، گاز طبیعی ، اورانیوم تولیدات اساسی این کشور را تشکیل می دهند .

 

ترکمنستان

یکی از همسایگان شمالی ایران است. این کشور نیز پس از فروپاشی شوروی به استقلال دست یافت. زبان رسمی ترکمنستان , ترکمنی است.

 

تونس

تونس یکی از کشورهای آفریقای شمالی در سواحل مدیترانه است. این کشور کوچکترین کشور در منطقه مغرب است. در مجاورت الجزایر و لیبی قرار دارد.  فاصله سواحل تونس  تا ساحل اروپا تنها ۱۴۰ کیلومتر است.

 

سنگاپور

سنگاپور یک کشور جزیره ای است که در نوک جنوبی شبه جزیره مالایا ، درست در شمال استوا واقع شده است. موناکو به عنوان یک کشور شهر تعریف می شود ، زیرا فقط شامل یک شهر می باشد. سطح اجتماعی و  اقتصادی کشور بسیار بالاست. اقتصاد آن مبتنی بر صنعت و تجارت است.

 

مالزی

مالزی که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است از ۱۳ ایالت و ۳ منطقه فدرال تشکیل شده است. این قلمرو با دریای چین جنوبی به دو قسمت مساوی تقسیم شده است. در مجاورت تایلند ، سنگاپور و اندونزی قرار دارد. Tanjung Piai ، جنوبی ترین نقطه قاره اوراسیا در مالزی واقع شده است. این کشور یکی از کشورهایی است که استقلال خود را از انگلستان به دست آورد.

 

قبرس شمالی

در قسمت شمالی جزیره قبرس و در ۶۵ کیلومتری جنوب ترکیه واقع شده است. پس از عملیات قبرس ، کشور فدرال قبرس ترک نشین در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۳ بعنوان کشور قبرس شمالی ترک نشین اعلام رسمیت نمود و البته این اعلام استقلال  فقط توسط کشور ترکیه به رسمیت شناخته می شود.

 

الجزایر

الجزایر در شمال آفریقا واقع شده است. این کشور بزرگترین کشور آفریقا است. در مجاورت تونس ، لیبی ، مالی ، موریتانی ، نیجر ، مراکش و صحرای غربی قرار دارد. کلمه الجزایر به معنای “جزیره ها” در عربی است.

 

جمهوری آذربایجان

 

ترکیه

 

لیبی

 

صحرای غربی

 

کومور

 

مالدیو

 

افغانستان

 

آلبانی

 

بحرین

 

بنگلادش

 

بنین

 

امارات متحده عربی

 

بوسنی هرزگوین

 

برونئی

 

بورکینافاسو

 

الجزایر

 

جیبوتی

 

چاد

 

اریتره

 

اندونزی

 

مراکش

 

ساحل عاج

 

فلسطین

 

گابن

 

گامبیا

 

گینه

 

گینه بیسائو

 

گویان

 

عراق

 

کامرون

 

قطر

 

قزاقستان

 

قرقیزستان

 

کویت

 

لبنان

 

مقدونیه

 

مالی

 

مصر

 

موزامبیک

 

نیجر

 

نیجریه

 

پاکستان

 

سنگال

 

سیرالئون

 

سومالی

 

سودان

 

سورینام

 

عربستان سعودی

 

تاجیکستان

 

توگو

 

اوگاندا

 

عمان

 

اردن

 

یمن

 

 

پایان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن