عمومی

درباره محمد سعید الشمرانی ، عامل حمله در یک پایگاه نظامی در آمریکا

محمد سعید الشمرانی کسی بود که در یک پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا دست به حمله زد.

آوای سنت:بر اساس اعلامیه ای که منتشر شد عامل حمله مسلحانه به پایگاه هوایی دریایی پنساکولا در ایالت فلوریدای ایالات متحده که باعث کشته شدن سه نفر شد، یک سرباز سعودی بوده  که در این پایگاه آموزش می دیده است.

سرباز سعودی نیز توسط نیروهای امنیتی نیروی دریایی کشته شد. در پی این حمله ، سلمان پادشاه سعودی پیام تسلیت خود را به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده  ارسال نمود. اعلام شد که محمد سعید الشمرانی,  عامل این حمله بوده است.

 

در مورد عامل حمله

گفته می شود محمد سعید الشمرانی ، عضو نیروی هوایی عربستان سعودی با درجه ستوانی ، در پایگاه نظامی پنساکولا آموزش می‌دیده است. در پایگاه نظامی مورد نظر تعداد زیادی از خارجی ها از جمله اعضای ارتش کشورهایی مانند عربستان سعودی و کویت آموزش می بینند.

گفته شده که الشمرانی در زمینه هوانوردی آموزش می‌دیده بود.

محمد سعید الشمرانی

حمله چگونه صورت گرفت؟

منابع امنیتی ایالات متحده می گویند که الشمرانی این حمله را با اسلحه گلوک که از منطقه تهیه کرده ترتیب داده است. صبح جمعه در یک کلاس در داخل پایگاه ، الشمرانی به سربازان آمریکایی آتش گشود و باعث کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۸ نفر دیگر شد. الشمرانی هم در تیراندازی متقابل نیروهای امنیتی ایالات متحده کشته شد.

 

زمان‌بندی حمله

زمان حمله نیز قابل توجه است. این حمله در سالگرد اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. در تاریخ ۶ دسامبر سال ۲۰۱۷ ، ترامپ اعلام کرد که آنها قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل می شناسند و این رویداد باعث واکنش هایی در جهان شده بود.

 

انگیزه مهاجم چه بوده است؟

در حالی که هنوز هیچ اطلاعات روشنی درمورد چرایی این حمله وجود ندارد ، با این حال منابع آمریکایی می گویند این حمله ممکن است “مرتبط با تروریسم” باشد.

از طرف دیگر ، چیزهایی که پیش از انجام حمله در حساب کاربری توییتر به اشتراک گذاشته شده و گفته می شود متعلق به الشمرانی بوده , مورد دقت قرار گرفته است. توییتر حساب مورد نظر را به حالت تعلیق درآورد.

 

در این حساب موارد اخیر از نقض حقوق بشر در جهان اسلام نیز به اشتراک گذاشته شده است. در یکی از پیامهایی که در این حساب به اشتراک گذاشته شده , چنین گفته شده است:

“ای مردم آمریکا ،

من فقط به این دلیل که آمریکایی هستید مخالف شما نیستم ، من از آزادی شما متنفر نیستم. من از شما متنفرم ، زیرا هر روز ، شما از جنایات علیه نه فقط مسلمانان بلکه علیه بشریت حمایت می کنید ، آنها را تأمین مالی می کنید. من مخالف شر هستم و آمریکا به طور کلی به یک کشور شر تبدیل شده است. آنچه در آمریکا دیدم پشتیبانی از اسرائیل بود که کشورهای اسلامی را اشغال کرده است ، من دیدم که بسیاری از کشورها توسط سربازان اسرائیل اشغال شده اند ، خلیج گوانتانامو را دیدم. من موشک های کروز ، بمب های خوشه ای و هواپیماهای بدون سرنشین را دیده ام.

تصمیم گیرندگان ، سیاستمداران ، لابیست ها و شرکتهای بزرگ شما از سیاست خارجی شما سود می برند. اما شما کسانی هستید که قیمت را پرداخت می کنید. نفع مردم آمریکا از مشکلاتی که فقط به دلیل حمایت از اسرائیل با آن مواجه هستند , چیست؟

آیا بعد از نقض حقوق دیگران ، انتظار دارید که آنها انتقام نگیرند؟

خانواده های آمریکایی چند جسد دیگر باید تحویل بگیرند؟

آمریکا تا کی می تواند در این جنگ فرسایشی تاب بیاورد؟

خزانه داری ایالات متحده میلیاردها دلار خرج می کند تا احساس امنیت کاذب به آمریکایی ها بدهد. سرنوشت این امنیت همان است.

تا زمانی که امنیت واقعی در فلسطین نداشته باشیم و نیروهای آمریکایی قلمرو ما را ترک نکنند ، شما امنیت نخواهید داشت. ”

بعد از این پیام که توسط الشمرانی منتشر شده ، اینکه آیا الشمرانی به یک گروه وابسته بوده  یا خیر ، تبدیل به موضوع بحث شده است. اظهارات موجود در این پیام شبیه به سخنان بنیانگذار القاعده ، اسامه بن لادن و برجسته ترین واعظان القاعده در غرب ، انوار الاولاکی بود. انتظار می رود که با روشن شدن جزئیات این حادثه ، انگیزه الشمرانی از انجام این حمله روشن شود.

منبع

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن