عمومی

کرونا و بعد از کرونا!

آوای سنت (ترجمه): کرونا ویروس, همچنان به اجرای حکم خود ادامه می دهد.

از طریق کانالهای تلویزیونی, روزنامه ها و آژانس های خبری , انواع خبرها, تفاسیر , پیشنهاد و هشدار های ترساننده, پخش می شوند. حتی گفته می شود که در بسیاری از کشورهای اروپایی, در مقابله با گسترش کروناویروس, تدابیری اندیشیده و بکار گرفته می شود که از جنگ جهانی دوم به بعد , بی سابقه بوده اند.

همانند عده ای از ملت ما که به قفسه های ماکارونی در فروشگاه ها هجوم بردند , مردم آمریکا نیز به فروشگاه های اسلحه هجوم بردند. آیا می خواهند با اسلحه , به جنگ ویروس کرونا بروند یا این که می خواهند در آشوب اجتماعی احتمالی, از خودشان دفاع کنند , فهمیدن دلیل آن ساده نیست.

اکنون تمام امورات زندگی انسان, تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است. از حمل و نقل عمومی, تفریحات و سرگرمی تا عبادت های ما تحت تاثیر کروناویروس قرار گرفته است.

با وجود باید دانست که دنیا فقط کرونا نیست , بهار آمده و گلها, صدای پرندگان هم جزوی از دنیا هستند.

 

به نظر می رسد چیزی که خیلی عجیب است اینکه مردم بخوبی نمی دانند در دوران فرنطینه خانگی, چه باید بکنند.

آیا به فکر کودکانی باشند که با تعطیلی مدارس باید در خانه بمانند تا حوصله آنها سر نرود؟ یا این که به فکر خودشان باشند و ابتکار عمل به خرج بدهند و چیزهای جدیدی برای وقت گذرانی کشف کنند که اوقات قرنطینه خانگی را با کمترین اضطراب و ناراحتی بگذرانند؟

بنظرم, انسان موجودی است که بیشتر اوقات از خود غفلت می کند طوری که وقتی با خودش رو در رو می شود از خودش کمی هم که شده حیرت می کند. فقط موقعی به خودش توجه می کند که از آینه درون, خودش را می بیند. هر چقدر که خودش را تماشا می کند بیشتر , دل آشوب می شود.

در این روزهای قرنطینه خانگی, علاوه بر مطالعه, تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک, بی تردید فعالیت ها و اندیشه های ذهنی هم به سراغ ما خواهند آمد.

آیا بعد از سپری شدن روزهای کرونایی, همه چیز در دنیا به همان شکل قبلی اش خواهد بود؟

تغییر رفتار اجتماعی, پارامترهای اقتصادی, فعالیت های روزمره تغییر خواهند کرد و بیش از همه نیز, خود انسان تغییر خواهد کرد.

حال, اگر دنیای جدید هم نشد, آیا برای انسانی جدید بودن آمادگی دارید؟

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن