عمومی

کلید حل مسائل دنیای اسلام, نه روسیه , نه آمریکا, بلکه نزد خود مسلمانان است

آوای سنت (ترجمه): امروز, جنگ فقط در سرزمین های مسلمانان روی می دهد. کسانی که در میان شعله های جنگ می مانند و به قتل رسانیده می شوند فقط مسلمانان , زنان و کودکان مسلمان هستند. جنگ فقط مسلمانان را هدف قرار می دهد. و این شرایطی را فراهم می کند تا قدرتهای امپریالیستی وارد سرزمین های اسلامی شوند و برای منفعت خود دنبال فرصت طلبی باشند.

میلیونها پناهجوی سوری, وارد مرزهای ترکیه شدند. ترکیه دروازه های مرزی خود با ار.پا را به روی آنها گشود اما این چاره کار نیست. مگر چند هزار نفر می تواند وارد اروپا شود؟ هم این که در مرز اروپا , در مقابل آنان نیروهای نظامی مستقر کردند و تصاویری که از وضع آن پناهجویان منتشر می شوند واقعا ناراحت کننده هستند. آیا برای مسلمانان ذلتی بالاتر از این وجود دارد؟ مردان و زنان و کودکان مسلمان, با التماس و گریه و زاری می خواهند به دنیای مسیحیت پناه ببرند.

چرا به این حال و روز افتادیم؟ چرا مرزهای سرزمین های اسلامی این قدر ناامن شدند؟ آیا این سرزمین های اسلامی که امانت نیاکانمام هستند و برای قرن ها , سرزمین عزت و آرامش بودند و حتی پناه بی پناهان غیرمسلمان بود را مگر قرار بود اینگونه امانتداری کنیم؟ در کجا اشتباه کردیم؟ چه خطایی کردیم که اینگونه گرفتار مصائب شدیم و می شویم؟

وقت آن رسیده است که عقل خود را به کار بیندازیم. باید به ندای کسانی که با عقل سلیم می اندیشند گوش فرادهیم. دمیدن بر آتش راه حل نیست و نخواهد بود شاید آتش زبانه بکشد و شراره های آن , به دیگر سرزمین های اسلامی نیز گسترش یابد. حرکت های حماسی و خشم از روی احساسات , ممکن است سرزمین های اسلامی را به جهنم ابدیل کند.

قدرتهای امپریالیستی, آمریکا و روسیه , با سوء استفاده از جنگ ها, تفرقه هایی که در میان ما مسلمانان وجود دارد در سرزمین های ما مستقر می شوند. اما ما تاوقتی که با یکدیگر درگیر هستیم و توان خود را از دست می دهیم , ابتکار عمل خودمان را از دست می دهیم و پس اداره کردن خودمان هم برنمی آییم.

نه آمریکا, نه ناتو و نه روسیه, راه حل نیستند. آنها راه حلی ارائه نخواهند کرد. آنها حتی به فکر پیدا کردن راه حل هم نیستند. حتی منشاء مشکل, فتنه و جنگ, خود آنها هستند. اگر این قدرتهای امپریالیستی دست خود را از خاک مسلمانان بکشند مشکلی باقی نخواهد ماند. آنها که قدرتهای شیطانی هستند از همین فتنه , آشوب و درگیریها تغذیه می شوند. هم و غم آنها سیطره بر سرزمین های اسلامی و استثمار مسلمانان است.

برای مقابله با روسیه, از آمریکا و ناتو و اروپا درخواست کمک کردن به معنی گریز از یک جانی و پناه بردن به یک جانی دیگر است. مگر آمریکا و ناتو نبود که عراق, لیبی و افغانستان را ویران کردند؟

کاملا معلوم است که روسیه با ما دوست نیست و قصد دوستی با ما را هم ندارد و فقط به فکر منفعت طلبی امپریالیستی خود می باشد. روسه نه دوست ترکیه است و نه دوست ایران و نه سوریه. روسیه هم یکی از همان خون آشام ها و قدرتهای شیطانی است که از جنگ و آشوب تغذیه می کند. وحشت آفرینی های روسیه در چچن و افغانستان , هنوز هم در اذهان ما تازگی خود را حفظ کرده اند و فراموش نکرده ایم.

تنها راه چاره این است که کشورهای مسلمان گرد هم آیند و مسائل خود را حل کنند. راه حل در دست خود مسلمانان است. کشورهای مسلمان با کنار گذاشتن آمریکا, ناتو و روسیه, و پیشگام شدن در یک اقدام صلح آمیز , می توانند ادامه خونریزی ها در سوریه را متوقف کنند.

زمان آن فرارسیده است که به ندای عقل سلیم گوش دهیم. قبل از آنکه سوریه به یک دریای خون بزرگتر تبدیل بشود و ترکیه و ایران را دربر بگیرد باید بصورت جدی بر روی راه حل های منطقی اندیشیده شود.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن