جهان اسلامعمومی

نماینده ترکیه در سازمان ملل: نفرت علیه مسلمانان بزرگ‌ترین تهدید برای دموکراسی است

آوای سنت : نماینده ترکیه در سازمان ملل از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست کرد تا در برابر گفتمان‌ها و اقدامات ضد اسلامی بایستند و در مقابل هر گونه بی عدالتی از دموکراسی و حقوق بشر دفاع کنند.

به نقل از «آناتولی»، سادات اونال، نماینده ترکیه در سازمان ملل از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخواست کرد تا در برابر گفتمان‌ها و اقدامات ضد اسلامی بایستند و در مقابل هر گونه بی عدالتی از دموکراسی و حقوق بشر دفاع کنند.

نماینده ترکیه در سازمان ملل گفت که نفرت از مسلمانان به تهدید بزرگی برای دموکراسی تبدیل شده است و هتک حرمت قرآن کریم و مساجد در حال افزایش است.

اونال در مراسم ویژه بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که توسط پاکستان و مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت: اسلام هراسی یک تهدید واقعی و در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان به طور فزاینده ای با روش های سیستماتیک نفی آزادی مذهب، جنایات ناشی از نفرت و مظاهر مختلف اسلام هراسی مواجه هستند، گفت:این امر با موج فزاینده پوپولیسم و ​​قطبی‌سازی که تمایل دارد بر گفتمان سیاسی در بسیاری از کشورها تسلط پیدا کند، همراه است.

اونال گفت: اسلام هراسی اکنون به یک تهدید بزرگ برای دموکراسی تبدیل شده است زیرا گرایش های نژادپرستانه و بیگانه هراسی را تغذیه می کند که در نتیجه آن هتک حرمت قرآن کریم و مساجد و همچنین نقض آزادی مظاهر دین در حال افزایش است.

وی با اشاره به حملات نفرت انگیز اخیر که توسط هتاکان به قرآن کریم در اروپا انجام شده است، گفت: این اقدامات نمایش آشکار نفرت، عدم مدارا، بیگانه هراسی و تبعیض است.

نماینده ترکیه در سازمان ملل گفت: صدور مجوز برای این اعمال زشت به بهانه آزادی بیان هرگز قابل توجیه نیست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن