جهان اسلامعمومی

وحدت مسلمانان توطئه های صهیونیست ها را خنثی می کند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دهگلان شناسایی کانون های صهیونیستی و تکفیری را ثمرات وحدت میان مسلمین عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام محمدی وحدت میان مذاهب اسلامی را با توجه به نزول آیات متعدد در این باره از مباحث مهم در بلاد مسلمان خواند و گفت: قرآن کریم پیروان مذاهب را حول یک محور واحد با موضوع همبستگی و همگرایی دعوت کرده و فرمایش می کند، خدای متعال انسان را از میان مونث و مذکر آفریده و قبایلی که در روی زمین پراکنده هستند تهدیدی نسبت به یکدیگر نبوده و همه آنها نشانه ای از آیات الهی می باشند. از زمان حضرت آدم علیه السلام تا خاتم النبیین توحید و یکتا پرستی در بین همه ادیان الهی مشترک بوده و به معاد توجه خاصی شده است. در این میان مهمترین اصل قطعی برای ما مسلمانان عمل به دین و سنت نبی مکرم اسلام می باشد.

امام جمعه اهل سنت دهگلان، قرآن کریم، سنت پیامبر، قبله واحد، محبت اهل بیت را از عوامل مهم وحدت اسلامی دانست و افزود: افشای کانون های صهیونیسمی که هدف شان ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی بوده و است و همچنین شناسایی گروه های تندروی تکفیری از دیگر عوامل وحدت بخش در میان مسلمین بشمار می روند.

قطع یقین علما در آگاهی بخشی لازم به مردم وظیفه و رسالت بسیار مهمی را به دوش می کشند. ضروری است در شهرها و استان های قومی و مذهبی که ساکنین آنها ارادت خاصی به اهل بیت رضی الله عنهم دارند برخی از خطبه ها و بیانات نورانی امامان که می تواند برای تقویت اخوت و برادری میان مذاهب اثر بخش باشد را در چارچوب فعالیت های فرهنگی از نهادهای مربوطه مطالبه نماییم.

امام جمعه اهل سنت دهگلان در فراضی به نقل از امام حسن عسکری رضی الله رجوع به تقوای الهی را از تاکیدات آن امام همان برشمرد و تاکید کرد: زهد، تلاش برای اجتهاد و خداشناسی از نظر آن حضرت بسیار اهمیت داشت. ایشان می فرماید که در گفتار راستگویی پیشه کرده و در ادای امانت به کسانی که ما را امین قرار می دهند ثابت قدم باشید. سجده هایتان را طولانی قرار دهید و نسبت به همسایه بهترین رفتار و عملکرد را پیشه نمایید، زیرا نبی مکرم اسلام برای نهادینه کردن این فضائل و سجایای اخلاقی مبعوث گردیده است.

ماموستا محمدی در این زمینه یادآور شد: برخی از شاگردان امام حسن عسکری از ایشان پیرامون کیفیت مراوده با اهل سنت سولاتی را مطرح کرده و آن حضرت در پاسخ داده است، وقتی به میان اهل سنت رفتید با جماعت آنها نماز بخوانید. عیادت از بیماران ایشان را بجا آورده در تشییع جنازه هایشان شرکت کنید و هرگاه که به قدرت و مسئولیت رسیدید حقوق شان را محفوظ بدارید.

ماموستا محمدی یاد آور شد: با توجه به معادلات امروز خاورمیانه که متاسفانه جنگ و خونریزی در کنار ارعاب و تکفیر ملت های مسلمان را به خود مشغول داشته وظیفه ما عما و نخبگان دین این است که تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا اولا به اصل وحدت خدشه و آسیب نرسد و ثانیا دشمنی ها را از میان برداشته و برادری را منشا تقویت همبستگی و سرلوحه قرار دهیم. شناخت فتنه های دشمن این مفهوم را می رساند که آنها چشم طمع به ثروت های مسلمانان دارند و ما را خیرخواه خود بحساب نمی آورند.

مطالبات دشمن از حضور در این بخش از زمین سهم خواهی با ایجاد تنش و اختلاف میان کشورها است. آنها رعب و وحشت بوجود می آورند تا به خواسته هایشان دست یابند، لذا بیداری اسلامی و روشنگری دینی را قوت ببخشیم و عزت گذشته را به میان خود بازگردانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن