آفریقاجهان اسلام

وزیر اوقاف مصر: حفظ اعتدال دینی ضرورت جهان امروز است

آوای سنت : وزیر اوقاف مصر بر لزوم پایبندی به حفظ اعتدال دینی و کنار گذاشتن اختلافات به عنوان ضرورت جهان امروز تأکید کرد.

به نقل از بوابه وتو، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در دیدار با جمعی از دانشجویان خارجی حافظ قرآن کریم و صاحبان استعدادهای درخشان در شعر، خطابه و ابتهال دینی بر اهمیت اهتمام در طلب علم برای  خدمت به دین و اهمیت حفظ اعتدال دینی و دوری از انواع افراط‌گرایی فکری تأکید کرد.

وزیر اوقاف مصر این سخنان را در حاشیه افتتاح اردوگاه آموزشی هنگ هجدهم دانشجویان خارجی در اردوگاه ابوبکر الصدیق اسکندریه بیان کرد. این اردوگاه توسط شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر دایر شده است.

وی در این مراسم به دانشجویان خارجی نسخه‌ای از کتاب «المختصر الشافی فی الایمان الکافی» را هدیه کرد و گفت که این کتاب با هدف تسهیل مبانی علم ایمان به دور از همه موضوعات بحث‌برانگیز تدوین شده است، زیرا در جهان امروز حفظ اعتدال دینی و دوری از افراط‌گرایی و اختلافات فتنه‌انگیز ضرورت مهمی است.

برپایی اردوگاه‌های فرهنگی و آموزشی برای دانشجویان خارجی در مصر در چهارچوب برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دینی مختلفی است که وزارت اوقاف مصر در راستای تبلیغات دینی برگزار می‌کند.

وزیر اوقاف مصر: حفظ اعتدال دینی و کنار گذاشتن اختلافات ضرورت جهان امروز است/آماده

در این همایش مسئولین و ۳۵۰ نفر از ائمه جماعات شهرهای اسکندریه، البحیره و مطروح و رؤسای اوقاف این شهرها و محمد عزت، دبیر کل شورای عالی امور اسلامی وزارت اوقاف مصر  حضور داشتند.

وزیر اوقاف مصر همچنین در این مراسم بر لزوم گسترش برنامه‌های دینی و فرهنگی به ویژه برای کودکان در این کشور تأکید کرد و گفت که برای تابستان پیش رو دو طرح یک میلیون قاری و یک هزار حافظ کوچک با مشارکت ۲۰ هزار مسجد در این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن