جهان اسلامعمومی
موضوعات داغ

چرا مسلمان شدم؟

آوای سنت : واعظ عبدالرحیم مکارثی .. چرا خانواده اش از مسلمان شدن او خوشحال شدند و چگونه مادربزرگش  راضی شد که مسلمان شود؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،استفان مکارثی واعظ اسلامی آمریکایی که نام خود را به عبدالرحیم تغییر داد، گفت که خانواده مسیحی او برخلاف آنچه در چنین موردی انتظار می رود، از مسلمان شدن او بسیار خوشحال هستند.

مکارثی در گفتگو با برنامه (ایام الله)شبکه الجزیره افزود که این شادی به دلیل تغییری است که پس از مسلمان شدنش در زندگی او رخ داده است.

مکارثی درباره ویژگی های این تغییر،چنین توضیح داد و گفت: من پیش از این،از خانه بیرون می رفتم و تا چند روز برنمی گشتم و به مشکلات زیادی دچار می شدم.

اما بعد از مسلمان شدن این مشکلات را رها کردم و در خانه نشستم و شروع به کمک کردن پدربزرگ و مادربزرگم کردم و با آنها مودب شدم. من دیگر صدایم را برای آنها بلند نمی کردم، با آنها برخورد تندی نمی کردم، و در خدمت آنها بودم.

او ادامه داد: در گذشته،پدرم تلاش‌های زیادی کرد و سال‌ها وقت گذاشت تا من به زندگی عادی برگردم اما تلاش‌های او نتیجه نداد.

مکارثی در مورد ماهیت زندگی او قبل از مسلمان شدنش گفت که سیستم عضویت در باندها، توسط کسانی استفاده می شود که در محله های فقیر نشین زندگی می کنند و راهی جز فروش مواد مخدر یا پیوستن به یک باند برای محافظت از خود ندارند.

وی افزود قبل از گرویدن به اسلام،من بسکتبال بازی می‌کردم و برای بازی وارد این محله‌ها می‌شدم، به همین دلیل تحت تأثیر این محیط قرار گرفتم و سردسته این  باندها  شدم.

مکارثی در مورد تأثیر اسلام بر زندگی  او گفت: بعد از مسلمان شدنم همه اینها را ترک کردم و به همین دلیل خانواده ام از تغییری که در زندگی من برای بهتر شدن رخ داد خوشحال شدند.

مکارثی در مورد ماجرای مسلمان شدن مادربزرگش گفت: مادبزرگم یکی از کسانی بود که بیشتر تحت تأثیر اسلام آوردن من قرار گرفت.زیرا من پس از مسلمان شدن مشتاق بودم قرآن بخوانم و هر زمان که در زندگی خود با سختی و با مشکلاتی مواجه شدم، راه حل خروج از این مشکلات را در قرآن یافتم.

وی افزود: مادربزرگم در اواخر عمرش از نظر جسمانی ضعیف شده بود و من به او خدمت می کردم و کنارش می نشستم و قرآن را با صدای بلند می خواندم تا او بشنود و یک روز با هم صحبت کردیم که چرا من مسلمان هستم؟ تفاوت اعتقاد مسلمانان و مسیحیان به مسیح علیه السلام چیست؟

خیلی متاثر شده بود، به او گفتم: به گفته های من ایمان داری؟ گفت: بله، پس به او گفتم بگو  “اشهد أن لا إله إلا الله وأن محمدًا رسول الله” او سپس این جملات را بر زبان جاری کرد و جان به جان آفرین تسلیم کرد،خدا را شاکرم که او مسلمان از دنیا رفت.

قابل ذکر است که عبدالرحیم مکارثی واعظ آمریکایی در سن هجده سالگی به اسلام گروید و سپس به یکی از مشهورترین مبلغان اسلام در زبان انگلیسی تبدیل شد.

او اکنون مربی صلاحیت مبلغان آشنا به اسلام و عضو کمیته عالی انجمن علمای مسلمان است و به بیش از ۳۰ کشور جهان سفرهای تبلیغی داشته و در بسیاری از کنفرانس های بین المللی مرتبط با معرفی اسلام شرکت کرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن