جهان اسلامعمومی

چه چیزی برای مسلمانان آمریکایی مهم است؟

آوای سنت : مسلمانان در ایالات متحده در درون محافل اجتماعی و فرهنگی در هم تنیده زندگی می کنند ، یکی در داخل دیگری که بزرگترین آنها جامعه جهانی مسلمانان است و کوچکترین آنها می توانند فرقه ها و گروه های مختلف مذهبی در یک جامعه مسلمان در یک منطقه در یکی از آمریکایی ها باشند. ایالت ها.

برخی از تحقیقات ، تحقیقاتی در مقایسه توجه هایی که باید مسلمانان آمریکایی به جامعه جهانی مسلمانان – بزرگترین حلقه – در مقابل توجه آنها به عنوان نگرانی های داخلی خود به عنوان شهروندان آمریکایی داشته باشند ، مقایسه می کنند.

با این حال ، تحقیقات کمتری نشان داده اند که چگونه اولویت مسلمانان آمریکایی بین نیازهای داخلی خود به عنوان یک جامعه مسلمان ساکن در یک کشور غیر مسلمان و نیاز به برقراری ارتباط اعتقادات و ایمان آنها با بقیه جامعه آمریکایی است.

دانشمندان برجسته آکادمیک و چهره های مسلمان آمریکایی موافق هستند که مسلمانان آمریکایی با چالش ها و مشکلات روبرو هستند ، با این حال آنها را در اولویت قرار می دهند و آنها را به گونه ای دیگر رتبه بندی می کنند. برخی از آنها به چالشهای داخلی برای مسلمانان در آمریکا به عنوان یک جامعه فرعی با مجموعه ای از عقاید و سنن اهمیت ویژه می دهند ، و برخی دیگر چالش های جامعه آمریکایی را بر روی مسلمانان آمریکا پیش از مشکلات داخلی قرار می دهند.

بدون سروان
در مورد تعداد دقیق مسلمانان در ایالات متحده بحث وجود دارد. طبق بررسی سال ۲۰۱۷ توسط مرکز تحقیقات پیو ، تعداد مسلمانان ایالات متحده ۳.۳۵ میلیون نفر است ، در حالی که مطالعه پروفسور احسان بابی در سال ۲۰۱۱ این تعداد را به ۷ میلیون نفر رسانده است.

جمعیت آمریکا متنوع است. کم و بیش ، آنها منعکس کننده تنوع و رنگارنگی جامعه جهانی مسلمان هستند.

طبق گفته مرکز تحقیقات پیو ، آمریکایی های سیاه حدود ۲۰ درصد از مسلمانان در آمریکا ، آسیایی ها ۲۸ درصد و سفیدپوستان – از جمله عرب ، اروپایی و آمریکایی – ۴۱ درصد رشد دارند.

علاوه بر این ، و همانگونه که دکتر مهر هاتوت ، مشاور ارشد سابق و بنیانگذار شورای روابط عمومی مسلمانان ( MPAC ) اشاره کرد ، “اخیراً ، وابستگی فرقه ای بیش از گذشته روشن شد.”

Hathout چالش های داخلی را که مسلمانان آمریکایی با آن روبرو هستند ، پیش از چالش های خارجی قرار می دهد.

اختلافات قومی ، وابستگی های فرقه ای ، شکافهای نسلی ، آموزش روشنفکرانه ، مؤسسات سیاسی ناکارآمد و نبود رهبری روشنفکر اسلامی مهمترین چالش هایی است که هاتوت برای جامعه مسلمانان آمریکا مشخص می کند.

آگاه از این واقعیت که ۷۰ درصد از مساجد در ایالات متحده دارای امامزاده هایی هستند که هیچ ویژگی رهبری ندارند (هاشم ، ۱۱۳) ، Hathout “فقدان مرجع روشنفکر اسلامی” را چالش اساسی می داند. “اگر حل شود ، آینده ای روشن تر را تضمین می کند.”

آموزش ، کاربرد و موفقیت
دکتر صلاح الدین سلطان – بنیانگذار چندین سازمان مسلمان آمریکایی ، از جمله مرکز تحقیقات اسلامی و دانشگاه آمریکایی اسلامی – با نگاهی مشابه و با اولویت های مختلف ، با همان نگاه و دیدگاه قبلی ، آموزش و فعالیت سیاسی را پیش می برد. وی خاطرنشان کرد: “مسلمانان در آمریکا به مراتب بیش از رفتارهای داخلی به رفتار داخلی احتیاج دارند ،” آنها باید “تواناییهای خود را برای متحد کردن خود در پس یک علت و کلمه داشته باشند.”

سلطان اظهار داشت: هدایت جوانان مسلمان آمریکایی به سمت مطالعه قانون و القای مهارت های رهبری و ارائه در آنها باعث می شود که مسلمانان “از رقابت و رقابت با یک سیاستمدار ضعیف خاتمه یابند که بیشتر از خیر به مسلمانان آسیب برساند.”

وی در کتاب خود مشارکت مسلمانان در انتخابات آمریکا ذکر می کند که حدود ۶۰ درصد از آمریکایی های مسلمان در زمینه های رایانه ، مهندسی ، پزشکی ، مدیریت و اقتصاد مشغول به کار هستند.

سلطان به AI گفت: “ذهنیت و فرهنگ جامعه مسلمانان مهاجر تمایل دارد که مطالعه پزشکی و مهندسی را در هر زمینه دیگری قرار دهد.”

این بحث گسترده و گسترده است و تا حدودی به جهت گیری و تجربه مربوطه و نزدیکی متخصص مسلمانان آمریکایی به جامعه بستگی دارد.

در حالی که هاتوت و سلطان ، کلید آینده ای بهتر برای مسلمانان ایالات متحده در داشتن یک مرجع یکپارچه اسلامی و بهبود آموزش را می دانند ، مطالعات اسلامی جورج تاون و استاد امور بین الملل جان اسپوسیتو درک متفاوتی از جامعه مسلمانان آمریکا دارند.

اسپوزیتو فکر می کند که در کنار چالش های عادی هر جامعه ، مسلمانان آمریکایی به ویژه پس از ۱۱ سپتامبر (با توجه به وزن بیشتر به چالش های داخلی) با جامعه آمریکا با چالش های بیشتری روبرو هستند.

هویت مسلمان در مقابل دیگری
مدیر بنیانگذار پرنس آلوالید گفت: “برای بسیاری از مسلمانان ، کسانی که وفاداری مسلمانان را که بین اسلام و اقلیت افراطی در جهان تفاوت قاطع قائل نبودند ، یک چالش دیگر دارند. مرکز تفاهم بن مکتب بن طلال (ACMCU) در دانشگاه جرج تاون گفت.

“ما در اینجا اقلیت بسیار آواز مردم ضد مسلمان داریم ، دقیقاً همانطور که شما در اروپا پیدا می کنید.”

علاوه بر نگرانی های اسپوزیتو در مورد حمله به مسلمانان آمریکایی و اسلام ، یک عامل قریب الوقوع وجود دارد که شکل دهنده تعامل مسلمانان آمریکا در جامعه آمریکاست.

هویت و درک شخص از رابطه آنها با کشوری که به آنجا مهاجرت کرده اند و “میهن” بیانگر یک چالش اولیه است که باید برای تعامل با جامعه به کار گرفته شود تا به خوبی کار کند و به نفع هر دو طرف باشد.

پروفسور مازن هاشم ، استاد علوم اجتماعی جامعه شناسی مستقر در کالیفرنیا ، خاطرنشان می کند که موفقیت یا عدم تحقق ریشه های فرهنگی فرد در یک جامعه خارجی منجر به چهار شکل مختلف خواهد شد.

موفقیت مهاجر با مهمان نوازی از جامعه میزبان می تواند به حالت هماهنگی منجر شود. با این حال ، هنگامی که جامعه میزبان مهاجرانی را که در ریشه های فرهنگی خود قرار دارند ، رد کند ، این وضعیت استقامت اساسی خواهد بود.

از سوی دیگر ، عدم استقرار در فرهنگ و ریشه و مهمان نوازی از جامعه میزبان ، ادب است. و طرد از جامعه میزبان به وضعیت انطباق منجر می شود (هاشم ، ۱۹۹).

“مسلمانان آمریکای شمالی با گذر از مراحل انباشت و استقامت اساسی ، این انتقال را در کمتر از یک نسل انجام دادند. اکنون گروه های بزرگ مسلمان کاملاً متعهد هستند که به واقعیت آمریکا بپردازند. چنین انتقال تحسین برانگیز است ، اگرچه هنوز کارهای زیادی صورت گرفته است و چالش های عظیمی پیش روی آن است. ”

دکتر زاهد بخاری ، مدیر اجرایی شورای عدالت اجتماعی ایکنا و مدیر سابق برنامه مطالعات مسلمانان آمریکا (AMSP) در ACMCU با هاشم موافق است.

“قبل از ۱۱ سپتامبر ، اکثریت جامعه مهاجر مسلمان مسلمان در اینجا [در ایالات متحده] از نظر جسمی زندگی می کردند ، اما از نظر روحی و روحی آنها قبلاً به خانه خود زندگی می کردند.”

با این حال ، پس از آن ، آنها دریافتند که آنها در ایالات متحده زندگی می کنند و کشور آنها است. “آنها در اینجا از لحاظ ذهنی ، جسمی و روحی زندگی می کنند.”

با این وجود ، بخاری می بیند که اصلی ترین چالش برای مسلمانان آمریکایی “تغییر طرز فکر” است که براساس آن تعامل با جامعه آمریکا خواهد بود.

چند راه ، یک هدف
اگرچه ممکن است دیدگاه های کارشناسان متناقض با یکدیگر باشد ، اما در واقع آنها در حال ارائه بخش های مختلف یک معمای هستند که وقتی با هم ترکیب می شوند ، تصویری روشن از اینکه مسلمانان آمریکایی در کجا بودند ، و احتمالاً وجود دارند.

آنها به عنوان مهاجران با همان هدف از هر جامعه مهاجر دیگری – زندگی خوب – شروع می شوند. برخی در تلاش برای جذب در فرهنگ میزبان ، برخی از پیشینه فرهنگی و هویت خود را از دست دادند ، برخی دیگر اینگونه نبودند. پس از آن ، یک تغییر اساسی اتفاق افتاد و مسلمانان آمریکایی از آنجا بیرون آمدند تا بفهمند که آنها مسلمان هستند و چگونه آمریکایی هستند. تعادل مشخصی در هویت رخ داد ، هاشم و بخاری موافقت کردند.

بدون شک بخصوص در مورد ماهیت هویت مسلمان باید این کار صورت گیرد. همانطور که هاتوت خاطرنشان کرد ، یک مرجع یکپارچه اسلامی ، در کاهش تنش ناشی از اختلافات قومی و فرقه ای میان مسلمانان آمریکایی ، بسیار کمک خواهد کرد.

با توجه به اینکه جامعه مسلمانان آمریکا در رابطه با هویت به موفقیت چشمگیری دست یافتند ، ارتباطی مناسب با فرهنگ و سازمان سیاسی آمریکا ایجاد نکرد. نتیجه این است که بسیاری از آمریکایی های غیرمسلمان ، اطلاعات کمی در مورد اسلام می دانند ، و جهل اغلب تا حدودی دشمنی را در پی دارد.

این تحلیل سلطان و اسپوزیتو را به یک نکته مشترک می رساند: اولی آگاهی و مشارکت سیاسی را در اولویت قرار دادن علاقه مسلمانان به عرصه سیاسی جامعه آمریکا قرار می دهد. دومی نتیجه تعامل اجتماعی و درگیری مسلمانان را پیش بینی می کند.

“چگونه نمی توانید خوش بین باشید؟ مسلمانان ژنهای اعتدال را در درون خود دارند و این پتانسیل را دارند که آمیزه ای بی نظیر از عناصر محافظه کار و لیبرال خود را به آمریکا عرضه کنند. ”

منابع
۱-بابی ، احسان مسجد آمریکایی ۲۰۱۱. واشنگتن دی سی: شورای روابط آمریکایی و اسلامی ، ژانویه ۲۰۱۲.
۲- بخاری ، زاهد H. دموگرافی ، هویت ، فضا: تعریف مسلمانان آمریکایی. مجموعه مقالات کنفرانس مسلمانان در ایالات متحده: جمعیت شناسی ، اعتقادات ، نهادها. واشنگتن دی سی: مرکز بین المللی وودرو ویلسون برای پژوهشگران ، ژوئن ۲۰۰۳.
۳- هاشم ، مازین. مسلمانان آمریکای شمالی: بررسی تحرکات اسلامی از منظر جهانی. دمشق: دارالفکر ، ۲۰۰۷.
۴- سلطان ، صلاح. مشارکت مسلمانان در انتخابات آمریکا: تعهدات و رهنمودهای اسلامی آن. اوهایو: انتشارات سلطان ، ۲۰۰۵.
۵- “مسلمانان آمریکا از جایگاه خود در جامعه نگران هستند ، اما همچنان به رویای آمریکا اعتقاد دارند.” مرکز تحقیقات پیو ، ۲۰۱۷.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن