مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

انتقاد از بازگشایی مدارس در فصل شیوع کرونا

نماینده اهل سنت مجلس بازگشایی مدارس را نامناسب دانست

آوای سنت: نماینده مردم بستک و بندرلنگه تصمیم وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت احمد جباری در خصوص بازگشایی مدارس،ضمن انتقاد از رفتار غیرکارشناسی، غیرمنطقی و لجوجانه برخی از دولتمردان گفت: متأسفانه تصمیمات اتحاذ شده دقیقا نقطه مقابل خواست مردم بوده و وزیر آموزش و پرورش بجای بهره‌مندی از برخی تبصره‌ها و شرایط ویژه، قاطعانه تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته است.

وی با اشاره به این مهم که بازگشایی مدارس در اول پاییز همزمان با شیوع آنفولانزای فصلی است، ادامه داد: بر اساس تاکید سازمان بهداشت جهانی و مجموعه بهداشت و درمان کشور در فصل پاییز کرونا اوج می گیرد و مشخص نیست وزارت آموزش و پرورش با چه منطقی اصرار بر بازگشایی مدارس دارد؟ آیا وزیر محترم از درک این واقعیت عاجز است که والدین دانش آموزان زیر بار چنین تصمیم نمی‌ روند و با واکنش و مقاومت منفی،از فرستادن کودکان خود به مدارس سر باز می زنند؟ واقعا چه کسی پاسخگوی تبعات اجتماعی چنین تصمیماتی است؟

دبیر کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تصمیم وزارت علوم در خصوص برگزاری کلاس‌های دانشگاهی به صورت مجازی و نیمه حضوری اظهار داشت: دولتمردان برای دانشگاه و دانشجویان که از سن و سال و در برابر کرونا از درک بالاتری نسبت به دانش آموزان جهت حفاظت از خود دارند، اما در کمال تعجب راجع به مدارس اصرار دارند که به صورت صد درصد حضوری برگزار شود!

جباری، وزیر آموزش و پرورش را مخاطب قرار داد و گفت: در مقابل چنین تصمیم غیرمنطقی چه امکاناتی را برای دانش آموزان فراهم ساخته اید؟ آیا نسبت به تعداد کثیر دانش آموزان در مناطق مختلف کشور اطلاع دارید؟ نسبت به فقدان امکانات کافی و سرویس‌ها و آبخوری‌های مشترک دانش آموزان چه درکی دارید؟

این نماینده اهل سنت در همین بخش افزود: آیا از وضعیت آب و هوایی مناطق گرمسیر و وجود کولرگازی به عنوان عامل انتقال ویروس در کلاس های سربسته مطلع هستید؟ آیا نسبت به خستگی و فرسودگی کادر درمان و بیمارستان های کشور اطلاع دارید؟ آیا به تخت‌های بیمارستان ها و اتاق‌های آی سی یو و بخش‌های کووید استان‌ها سر زده‌اید؟

در این خصوص ده ها پرسش دیگر وجود دارد که جان و روان دانش آموزان و اولیای آنها را آشفته کرده است که همگی بدلیل تصمیم غیرمنطقی و غیرکارشناسی وزارت آموزش و پرورش بوده است و وزیر باید بداند و جان دانش آموزان معصوم در دست وزارتخانه وی امانت است. بنابراین نمی شود با آزمون و خطا و تصمیمات نسنجیده با جان آنها بازی کرد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان ساخت: در خصوص بازگشایی مدارس می ‌بایست راهکار مناسبی اندیشیده می‌ شد. بهتر بود که مدارس طی دو بازه زمانی و تحت شرایط خاص به صورت غیرحضوری و پس از فروکش کردن دوره شدید کرونا و آنفولانزا به شکل نیمه حضوری دایر می شدند. انتظار می رود دولت به خواسته مردم تمکین کند، چرا که مسئله سلامتی بچه های این کشور در میان است و نمی توان در قبال اتخاذ چنین تصمیماتی سکوت کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن