مقالات و یادداشت ها

چند سوال و ابهام درباره بازگشایی مدارس

سوالات یک فعال کورد درباره شرایط بازگشایی مدارس

آوای سنت: نیمه شهریور ماه؛سال تحصیلی جدید آغاز شد و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز در کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

 بازگشایی مدارس امسال زیر سایه مخوف بیماری کرونا انجام شد و پس از هفت ماه تعطیلی، مدارس فعالیت خود را از سر گرفتند. اما در این میان چند سئوال مطرح می شود

در حالی که برخی از پزشکان و کارکنان حوزه درمان با توجه به شرایط کرونایی در کشور،خواستار باز نشدن مدارس و حاضر نشدن دانش آموزان در سر کلاس درس هستند، اصرار دولت بر بازگشایی مدرسه ها چیست و چرا به تذکرها و هشدارهای کارشناسان حوزه پزشکی توجه نمی شود؟

دولت و وزارت آموزش پرورش در حالی از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس سخن می گویند که بسیاری از دانش آموزان بویژه دانش آموزان کم سن و سالتر درکی از این شیوه نامه و کرونا ندارند و درصورت بحرانی شدن این بیماری آنهم با توجه به نزدیک بودن فصل پاییز چه کسی باید پاسخگو باشد؟

امروز در حالی دانش آموزان در مدارس حاضر شدند که رئیس جمهور به مانند سالهای قبل در مراسم حضوری آغاز سال تحصیلی غایب بود و بصورت ویدئو کنفرانس دستور بازگشایی مدارس را داد. در این مراسم فاصله فیزیکی دکتر روحانی با اعضای هیئت دولت به چند متر می رسید. آیا جان دکتر روحانی از مردم و فرزندان آنها شیرین تر و خونش رنگین تر است؟!

برخی شنیده ها حاکی از آن است که شیوه آموزش در دانشگاهها امسال بیشتر بصورت غیر حضوری است. با این حال باید پرسید چرا در این  وضعیت دانش آموزان که آسیب پذیرتر هستند در مدارس حضور یافتند؟

بر اساس شواهد بخشی از دانش آموزان ناشاد هستند و یا به عبارت دیگر به شبکه شاد (شبکه آموزش مجازی) متصل نیستند. تکلیف این دانش آموزان بویژه در شرایط قرمز شدن وضعیت کرونا چیست؟

رسول مرادی فعال رسانه ای کورد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن