مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

انتقاد از هزینه های بالای درمان بیماران کرونایی

محمودزاده:هزینه های بالای درمان به خانواده ها فشار آورده است

 

آوای سنت: نماینده اهل سنت مجلس از بالا برودن هزینه های درمان بیماران کرونایی در کشور انتقاد کرد.

به گزارش آوای سنت جلال محمود زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به جهانی بودن بیماری کرونا گفت: لازم است وزارت بهداشت و مسئولین امر پاسخگوی مردمی ‌باشند که به کرونا مبتلا شده اند.

کسانی هستند که در منزل استیجاری زندگی می کند. فاقد شغل و درآمد ثابت هستند. این افراد برای درمان و تهیه مبلغ مذکور باید به کجا مراجعه کنند؟ چرا خانواده ای برای تأمین هزینه بستری و درمان کرونا در بیمارستان باید طلاهای دختر سه ساله اش را بفروشد؟!

وی تاکید کرد: پس بهداشت و درمان رایگانی که رئیس جمهور بارها آن را در رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، چرا برقرار نیست یا اینکه اطلاعات غیر واقعی به رئیس جمهور داده می شود. هزینه‌های سنگین درمان بیماری کرونا سبب امتناع بیماران از مراجعه به بیمارستان ها شده است. این امر باعث افزایش و گسترش بیشتر بیماری کرونا در جامعه و سیر صعودی مرگ و میر شده است.

محمود زاده افزود: پزشکان متخصص نسبت به تجویز بعضی از اقلام دارویی برای درمان بیماران کرونا اقدام می کنند، ولی مسئولین بیمارستان اعلام می‌کنند که داروی مذکور در لیست تعهد بیمه قرار ندارد. اخیرا یکی از مسئولان بهداشت در استان آذربایجان غربی موضوع هزینه های گزاف درمان بیماری کرونا را تکذیب کرده است و هزینه آمپول مذکور به دلیل عدم تعهد بیمه، بسیار گران تمام می شود.

نماینده مهاباد با بیان اینکه هزینه‌های سنگین درمان بیماری کرونا، سبب امتناع بیماران از مراجعه به بیمارستان ها شده است، اظهار داشت: این امر باعث افزایش و گسترش بیشتر بیماری کرونا در جامعه و سیر صعودی مرگ و میر شده است. اخیراً یکی از مسئولان بهداشت در استان آذربایجان غربی موضوع هزینه های گزاف درمان بیماران کرونا را تکذیب کرده است. اما تمامی موارد ذکر شده مستند است  و هزینه آمپول مذکور به دلیل عدم تعهد بیمه، بسیار گران تمام می شود.

محمود زاده ادامه داد: پیرو مذاکرات با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص هزینه های درمانی بیماران کرونا در شهرستان های محروم از جمله مهاباد مذاکراتی انجام شده است. بنده از وزیر بهداشت و درمان سوال کردم، اگر درمان و داروی مذکور موثر نیست و یا در لیست بیمه قرار ندارد، چرا پزشکان متخصص آن را تجویز می کنند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، هزینه درمان هر بیمار کرونایی در صورت استفاده از شش آمپول را حدود ۹ میلیون تومان برآورد کرد و عنوان نمود: تعداد زیادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در پرداخت هزینه‌های درمان کرونا مشکل دارند. وزارت بهداشت باید هزینه‌های بیماری کرونا را به عهده بگیرد.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان نمود: پیش از این وزیر بهداشت از بیمارستان ها خواسته بود که افراد «فاقد پوشش بیمه، بی بضاعت یا اتباع خارجی» را پذیرش کنند. با این حال بارها رسانه‌های ایران از دریافت هزینه‌های چند میلیونی از بیماران در بیمارستان‌های خصوصی و همچنین دریافت بخشی از هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی خبر داده‌اند.

محمودزاده در خصوص اقدام برای حل هزینه های درمان بیماران کرونایی یادآور شد: بنده از وزیر بهداشت در این مورد سوالاتی را مطرح کردم. در صورت لزوم ایشان باید در مجلس حاضر شده و به سوالات مطرح شده پیرامون عدم ترخیص بیماران کرونا و دریافت هزینه های سرسام آور از آنان علیرغم سخنان رئیس جمهور و صراحت قانون اساسی مبنی بر رایگان بودن هزینه های بیماران در بیمارستان های دولتی علی الخصوص بیماران کرونایی پاسخ دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن