مجلس و نمایندگان

انتقاد شدید نماینده غرب هرمزگان از تعلل و کم کاری در تکمیل جاده‌ی مرگ

آوای سنت : نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس خواستار ورود دستگاه های نظارتی به ویژه دستگاه قضا به ترک فعل های صورت گرفته در حوزه پروژه‌های عمرانی و راهسازی استان هرمزگان شد.

احمد جباری ، با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های مختلف در خصوص تکمیل راه‌های استان هرمزگان در محدوده بندرلنگه و شهرستان پارسیان گفت: کریدور شرق به غرب سمت استان سیستان و بلوچستان را از مسیر استان‌های هرمزگان، بوشهر به خوزستان متصل کرده و یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی بین المللی و تردد مسافران است که با وجود تردد کالاهای صنایع بزرگ پتروشیمی، گاز، نفت و بنادر و شیلات ترافیک بسیار زیادی داشته که برای احداث و دو بانده کردن این کریدور ردیفی در بودجه سال ۱۳۸۷ باز شده و در مصوبات دولت‌های مختلف نیز لحاظ شده بود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس ادامه داد: متاسفانه علی رغم اینکه بخشی از مسیر ۴۰۰ کیلومتری کریدور ترانزیتی شرق به غرب در بخش جنوب در ادوار مختلف دولت‌ها احداث شده اما یکی از محورهای بسیار مهم و پر خطر که توسط اهالی منطقه با نام جاده مرگ شناخته می‌شود، حد فاصل بندرلنگه و پارسیان در محدوده چارک و گلشن به طول ۶۰ کیلومتر و عرض ۵ متر و نیز دو کیلومتر از محور حمیران بندرلنگه و برکه سفلین با حجم ترافیک بسیار بالا بلاتکلیف مانده و این امر موجب بروز تصادفات منجر به مرگ فراوانی در این محدوده شده است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در روزهای اخیر چندین تصادف منجر به مرگ در همین محور مذکور را شاهد بودیم و به عنوان مثال یک خانواده ۶ نفره در حادثه تصادف جانشان را از دست دادند و در تصادف دیگری خانم جوانی جانش را از دست داد که به همین مناسبت به مردم بندرلنگه و خانوادهای این عزیزان تسلیت می‌گویم.

وی تاکید کرد: تکمیل این پروژه را بارها و بارها از مسئولان مربوطه در وزارت راه و شرکت زیرساخت پیگیری کردم و بارها در جلسات صحن و کمیسیون عمران با طرح سوال و تذکر و … نسبت به عواقب تاخیر این پروژه و ضرورت تکمیل آن هشدار دادم اما متاسفانه اقدامات لازم در این خصوص انجام نشده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان با بیان اینکه مسئولان وزارت راه خودشان را جای خانواده‌های داغدار این تصادفات بگذارند افزود: مردم در این محور سالانه شاهد ۲۰۰ الی ۳۰۰ تصادف هستند که منجر به مرگ بیش از ۵۰ نفر و مجروح شدن صدها نفر از هموطنان و همشهریان عزیزمان شده است.

جباری ضمن درخواست از دستگاه‌های نظارتی به ویژه قوه قضاییه برای ورود به ترک فعل های صورت گرفته در خصوص محورهای مذکور عنوان کرد: بخشی کثیری از محور دو کیلومتری حمیران و برکه سفلین احداث شده اما به دلیل تاخیر در احداث دو پل در این محور شاهد تصادفات مرگ آفرین هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: کمیسیون عمران مجلس برنامه ریزی کرده تا در جلسه ای فوق العاده مسئولان وزارت راه را به کمیسیون عمران دعوت کرده و موضوع تصادفات محورهای میان بندرلنگه و پارسیان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نماینده مردم بندرلنگه و بستک و پارسیان در مجلس با طرح این سوال که چرا دولت در این پروژه بسیار مهم و اولویت‌دار تعلل کرده و به پروژه های کمتر اولویت دار می‌پردازد، اضافه کرد: استان هرمزگان به عنوان دروازه ی اقتصاد کشور با موقعیت خاص استراتژیک در موضوعات مختلف قربانی نگاه‌های تبعیض آمیز و به دور از عدالت شده و حجم بالای تصادفات و حوادث و تذکرات و پیگیری ها باعث تغییر رویکرد غیر مسئولانه برخی اشخاص نشده است.

جباری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت و تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار جمعیت چند میلیونی در سواحل و جزایر جنوب کشور، تکلیف همگان را روشن کردند اما متاسفانه برای فراهم شدن این زیرساخت‌ها اقدام قابل توجه و موثری صورت نگرفته و زیرساخت‌های موجود پاسخگوی جمعیت حداقل فعلی نیز نمی‌باشد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه چه شخص یا نهادی باید پاسخگوی این کم‌کاری‌ها باشد، مجددا از دستگاه های نظارتی به ویژه دستگاه قضا درخواست کرد تا نسبت به ترک فعل‌های صورت گرفته ورود نمایند./ خانه ملت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن