مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

تحلیلی بر ماجرای خودروهای اهدایی و انتظار مردم از مسئولین

یادداشتی از طاهر جانی

آوای سنت : بنا بر لیست منتشره در فضای کانال ها و گروه های تلگرامی فعال در کشور، ۲۲۹ نماینده مجلس به صورت شفاف و روشن هر گونه دریافت خودروی شاسی بلند خارج از نوبت را تکذیب کرده اند، حال آنکه می دانیم مجلس شورای اسلامی جمعا ۲۹۰ نماینده دارد که صندلی چهار تن از این تعداد خالی عنوان شده است.

همزمان بازرسی ریاست جمهوری دریافت خودرو توسط ۱۰۰ نفر از نمایندگان طی دو سال گذشته را تایید کرده و بدین ترتیب کاربران این پرسش را مطرح می‌ دارند که پس کدام مجموعه از نمایندگان خودروها را دریافت کرده اند!

در قوانین مجلس شورای اسلامی چهارچوب خاصی برای شعارهای انتخاباتی کاندیداهای مجلس تعریف نشده و عمدتا شاهد آن هستیم که اکثر داوطلبان در ایام تبلیغات رسمی و بویژه آوردگاه آخرین چهارشنبه سرنوشت ساز تا جایی که می توانند وعده ایجاد تحولات اقتصادی سر می دهند.

مهمترین ابزار این ماراتن در ساعات نفس گیر رقابت ها، جذب چهره های شاخص در تشکیلات میدانی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه مجازی به منظور جهت دهی بر فعالیت ها می باشد تا پس از اعلام نتایج شمارش آرا، طرفداران کاندیداهای پیروز، سرخوش از اقبال به دست آورده و با قیافه های حق به جانب، خیابان ها را به محل جشن عمومی تبدیل می کنند، گویی که قرار است خود به مجلس بروند!

اکنون که ثابت شده است قریب به ۱۰۰ نفر از نمایندگان بهارستان عطای دفاع از موکلین شان را به لقایش بخشیده و تن به این آلودگی داده اند، به هر ترتیب می کوشند تا با فریب اذهان عمومی راهی برای فرار از مهلکه بیابند.

کسانی که در روی کاغذ از موکلین شان به عنوان مردم شریف حوزه یاد می کنند، اما در خفا و زمانی که پای منفعت شخصی در میان است از ناحق نمی گذرند. از این رو تنها معدودی از جمله رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و صالح آباد خواهان شاف سازی در این باره هستند.

اوایل این هفته بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در توئیتی متفاوت چنین عنوان داشت: مدتی است موضوع دریافت خودرو توسط نمایندگان در قبال عدم رای به استیضاح وزیر صمت باعث تشویش اذهان عمومی و مخدوش کردن چهره مجلس یازدهم شده، اما هدف پشت پرده آن، انحراف افکار عمومی از نابسامانی های قیمت مسکن، خودرو، مرغ و گوشت و… است و سعی می کنند با ایجاد یاس و سلب اعتماد و تضعیف جایگاه مجلس، به هدف نهایی خود که کاهش مشارکت در جریانات سیاسی آینده هستند، برسند!!

اخیرا افشای دارایی های وزیر سابق صمت مو را بر تن کاربران سیخ کرده است، اما حتی این افشاگری نیز مانع از مخالفت ۱۰۲ نماینده با استیضاح وی نشد!!

در روزهایی که کابران فضای مجازی و خبرنگاران رسمی رسانه با کنجکاوی هر چه بیشتر پیگیر اعلام اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند ، می باشند، قاطبه خادمان ملت تنها به تکذیب دریافت آن از سوی وزیر مخلوع بسنده کرده و احتمالا ارائه هرگونه نظر در این خصوص را به ایام انتخابات موکول کرده اند. ایامی که عمر مجلس یازدهم در سراشیبی پایانی قرار گرفته و تلاش برای جلب اعتماد مردم حرف اول را خواهد زد.

علی ایحال دریافت خارج از نوبت خودرو توسط ۱۰۰ نماینده نشان از این واقعیت تلخ دارد که یک سوم از نمایندگان مجلس یازدهم، نه عزت نفس کافی دارند و نه از روزی می ترسند که می بایست در برابر ترازوی عدل الهی قرار گرفته و پاسخگوی حقوق ناحق شده ملت شان باشند. اصلا چه معلوم که همه تخلفات مجلس رو به پایان تنها مربوط به اهدای خودروهای شاسی بلند بوده باشد!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن