مجلس و نمایندگان

حاشیه های منطقه آزاد سرخس و دوغارون

آوای سنت: پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تایباد، باخرز، تربت جام و صالح آباد طی انتشار کلیپی کوتاه از محل ساختمان مجلس، تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی دوغارون- سرخس توسط مجلس شورای اسلامی را اعلام کرده و آنرا گامی ارزشمند در حوزه های اشتغال و درآمد زایی و بهبود زندگی مردم دانست و اظهار امیدواری کرد ساکنان حوزه انتخابیه بزودی شاهد آثار مثبت در زندگی خود باشند.

بر این اساس منطقه صنعتی یاد شده بنابر قانون چگونگی اداره مناطق آزاد- تجاری صنعتی کشور اداره خواهد شد. این مسئله بازتاب وسیعی در میان ساکنین سرخس و همچنین حوزه انتخابیه تایباد، باخرز، تربت جام و صالح آباد به همراه داشت.

بدنبال انعکاس این مطلب در خبرگزاری های رسمی کشور، امامان جمعه و جماعات صاحب نظران و مسوولان محلی با صدور بیانیه از زحمات دکتر رحیمی جهان آبادی قدردانی بعمل آوردند.

چند روز بعد از این جریان برخی از کاربران فضای مجازی مطلب منتشر شده در خبرگزاری فارس و به نقل از غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را بین کانال ها و گروه های تایباد به تصویر کشاند. در تیتر متن مذکور از زبان مصباحی مقدم از احتمال بالای رد لایحه منطقه آزاد سرخس و دوغارون خبر داده شده بود!

مصباحی مقدم در متن خبر عنوان کرده بود که گسترش مناطق آزاد و ویژه برحلاف سیایت های کلی نظام به ویژه در شرایط کاهش درآمدهای نفتی می دانم. در صورت طرح موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان مخالف مصوبه مجلس، اعلام موضع خواهم کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصرار بیش از حد برخی نمایندگان برای ایجاد مناطق آزاد توسط برخی نمایندگان مجلس را نوعی اقدام تبلیغاتی عنوان کرده بود!

متعاقب ابن قضیه رحیمی جهان آبادی به خبر منتشره واکنش نشان داد و چنین اظهار داشت: مصاحبه آقای مصباحی مقدم عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه بوده و هیچ ربطی به لایحه سرخس و دوغارون ندارد. در ثانی تا نظر شورای نگهبان اعلام نشود و مجلس بر مصوبه ابرام نکند اصلا به مجمع تشخیص مصلحت ارسال نخواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن