مجلس و نمایندگان

حمایت از تولید دانش بنیان در برنامه مجلس

آوای سنت: عضو فراکسیون اهل سنت مجلس حمایت از تولید دانش ‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، کمال حسین پور حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را از سیاست های کاری مجلس یازدهم دانست و گفت: در راستای تحقق شعار سال، مجلس در کنار دولت است و اگر دولت برای حمایت از شرکت ‌های تولیدی دانش ‌بنیان لایحه‌ای دارد باید به سرعت به مجلس ارسال کند. انتخاب مسائل و محورهای اقتصادی در طول سالیان متمادی از سوی رهبر انقلاب علاوه بر آن که تاکید بر نقش بنیادین و بسیار مهم و حساس اقتصاد در کشور و زندگی مردم خواهد داشت، به نوعی ریل‌گذاری کرده و تکلیف را نیز مشخص می‌کند.

وی در این خصوص افزود: از سوی دیگر تلنگری به مسئولان است که موضوع اقتصاد را جدی بگیرند و با دانش‌بنیان کردن آن در راستای ایجاد تحول در حوزه اقتصاد کشور تلاش نمایند البته مقام معظم رهبری نیز در سخنان خویش به این موضوع اشاره داشت که هر تولیدی اشتغال‌آفرین است، اما مسئولان و مردم باید این نکته را در نظر بگیرند که با سرمایه‌های محدود در حوزه تولید بیشترین فرصت‌های اشتغال در دسترس جوانان قرار گیرد و سرمایه‌گذاری بر تولیداتی متمرکز شود که اشتغال‌آفرینی بیشتری دارند.

حسین پور با اشاره به این مطلب که تلاش‌ های زیادی در راستای تحقق شعار سال گذشته رهبری بعمل آمده و این گونه نبوده که هیچ بخشی تحقق نیافته باشد، عنوان نمود: در چند ماه اول سال دولت دستخوش تغییر و تحول شد و فضای سیاسی و انتخاباتی بخشی از انرژی را صرف خود کرد. بعلاوه تحریم ‌های ظالمانه خارجی نیز به قوت خود باقی بود و از سوی دیگر اثر سوء بخشنامه ‌های متناقض در حوزه تولید نیز کمتر از تحریم‌ های ظالمانه نبوده و نیست، اما به هر حال دولت جدید تلاش‌ های متعددی در حوزه گشایش اقتصادی و پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی انجام داده است، لیکن راه طولانی و پر فراز و نشیبی در پیش رو است.

نماینده پیرانشهر و سردشت استفاده از ظرفیت های مرزی کشور را یک ضرورت مهم دانست و عنوان نمود: ضعف ها بیشتر در این حوزه به چشم می خورند. بنابراین گمرکات باید فعال‌ تر شده و بازارچه‌های مرزی برای تحول در حوزه صادرات و واردات به تحول برسند. بی‌ تردید مجلس در راستای تحقق شعار سال در کنار دولت خواهد بود. دولت باید پیش‌ بینی کند که کدام تولیدات در کشور ظرفیت اشتغال‌آفرینی بالایی دارند و برای حمایت از آنان اقدام نماید. دولتمردان همچنین مطمئن باشند که لوایح شان در مجلس شورای اسلامی معطل نخواهد ماند.

بدون ‌شک مجلس شورای اسلامی نیز در راستای قانون‌گذاری در این حوزه و ارائه و تصویب طرح‌ هایی که از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین حمایت کنند، حرکت کرده و در کنار دولت خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن