مجلس و نمایندگان

دبیر کمیسیون آموزش مجلس: تشکیل سازمان ملی سنجش موجب استقلال عملکرد در ارزشیابی نظام آموزشی می‌شود

آوای سنت : دبیر اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل سازمان ملی سنجش زیر نظر ریاست جمهوری موجب استقلال عملکرد در ارزشیابی نظام آموزشی کشور می‌شود.

شیوا قاسمی‌پور اظهار کرد: کار سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی توسط سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت انجام می شد و در مجموع هم زیرنظر وزارت علوم بود.

وی با اشاره به اینکه شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده است سازمان ملی سنجش زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل شود، اضافه کرد: بی شک با ایجاد این سازمان زیر نظر رئیس جمهور، این سازمان استقلال پیدا می کند و فعالیت آن هم بیشتر و منسجم تر خواهد شد.

دبیر اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل این سازمان جزو مواد قانون برنامه سوم و پنجم توسعه کشور است که تاکنون اجرایی نشده بود.

قاسمی پور با اشاره به اینکه سازمان های مختلفی هم چون تعلیم و تربیت زیرنظر وزیر آموزش و پرورش فعالیت می کنند، افزود: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور به منظور سنجش و ارزیابی بهتر نظام آموزشی به ویژه در زمینه کنکور تشکیل می شود.

وی بیان کرد: ایجاد عدالت آموزشی از رسالت های وزارت آموزش و پرورش است و سازمان ملی سنجش در این زمینه وظیفه ای برعهده ندارد و کار آن سنجش و ارزشیابی آموزشی خواهد بود./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن