مجلس و نمایندگان

در خواست نماینده سردشت و پیرانشهر برای مبارزه با فساد در مناطق مرزی

آوای سنت: نماینده اهل سنت حوزه سردشت و پیرانشهر خواستار برخورد قاطع و قانونی با متخلفان درآمدهای مرزی شد.

به گزارش آوای سنت، کمال حسین پور طی نطقی در صحن علنی مجلس با اشاره به لزوم تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی باختر به بخش خصوصی گفت: این موضوع بیش از دو ماه است که از صحن علنی مجلس رای گرفته است، اما متاسفانه کمیسیون اقتصادی که موظف بود ظرف بیست روز اعضای هیئت تحقیق و تفحص را مشخص نماید اقدامی در این باره انجام نداده است‌!!

وی ضمن درخواست از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر تعیین و تکلیف هر چه سریعتر موضوع و مشخص شدن اعضای هیئت تحقیق و تفحص افزود: اقدام فوری باعث می شود تا از ضایع شدن هزاران میلیارد تومان بیت المال که در واقع حق مردم بومی محلی است جلوگیری به عمل آید.

نماینده سردشت و پیرانشهر برخورد قانونی با مسوبین و متخلفین نوار مرزی را ضروری خواند و اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان ملت و مسئولان در لباس خدمت اگر در مورد تحقیق و تفحص ها جدی عمل نکرده و پیگیر مسائل نباشیم، ابعاد نظارتی مجلس زیر سوال خواهد رفت.

حسین پور تصریح کرد: اخیرا در مدیریت تحقیق و تفحص دیگری در خصوص بازارچه رسمی تمرچین پیرانشهر که با سازمان امور اراضی و راهداری انجام شد، متاسفانه چندین هکتار از زمین های صفر مرزی را با اجاره ای بسیار پایین به افراد و شرکت های خاص، با روابط خاص واگذار شده است.

کجای این اقدام عادلانه است که با اجاره کمتر از پنجاه میلیون تومان امتیازاتی نظیر بارگیری، باراندازی و خدمات رفاهی را به شرکت هایی خاص واگذار کرده اند. این شرکت ها سالانه صد میلیارد تومان درآمد دارند. لذا قطعا باید با متخلفین اینگونه قراردادهای ناعادلانه برخورد صورت گرفته و دست افراد سودجوی متخلف از مرزها کوتاه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از شرایط حوزه متذکر شد: تمامی معابر مرزی و زیر ساخت های پیرانشهر از بین رفته است. مردم مستضعف پیرانشهر و شهرداری آن دیگر توان مرمت خیابان هایشان را نداشته و این در حالی است که مردم بومی حتی یک ریال از درآمدهای تمرچین درآمد ندارند. این مردم در حمله شیمیایی رژیم بعث صدها شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده اند، ولی هیچ توجهی به امور اقتصادی شان نشده است.

حسین پور عنوان نمود: قطعا باید با این شرکت ها که با روابط عمومی خاص و از طریق دست های پشت پرده بر بازار های مرزی احاطه یافته اند، برخورد قانونی و قاطع بعمل آید، رئیس جمهور محترم و مسئولان باید بدانند که جوانان سردشت با بیکاری فزاینده دست و پنجه نرم می کنند. برای فارغ التحصیلان امکانات اشتغال وجود ندارد. سفرهای مردم کوچک شده و نان در آنها یافت نمی شود. این مردم بیش از امکاناتی نظیر آب و گاز و برق و جاده، نیازمند نان هستند.

این نماینده اهل سنت خاطر نشان ساخت: تنها راه مبارزه با بیکاری در سردشت بازگشایی معابر اشکان و قاسم رش است. از رئیس جمهور درخواست می شود سریعا نسبت به بازگشایی این معابر اقدام نماید. اگر رئیس جمهور و مسئولان راه دیگری برای بهبود وضعیت اقتصادی حوزه سردشت سراغ دارند، معرفی کنند تا مردم انجام دهند. حوزه سردشت از کشاورزی محروم است. صنعت در حوزه وضعیت افتضاحی دارد. بنابراین تنها راه چاره بازگشایی معابر اشکان و قاسم رش است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن