مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی:عرصه سیاست خارجی نقطه قوت دولت سیزدهم است

اشکالات در موضوع مذاکرات به زیاده‌خواهی غربی‌ها برمی‌گردد

آوای سنت:  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عرصه سیاست خارجی قطعا نقطه قوت دولت سیزدهم است، گفت: تنش زدایی با کشورهای همسایه و منطقه، افزایش تبادلات مرزی و عضویت ایران در شانگ‌های از اقدامات مثبت در کارنامه دستگاه دیپلماسی دولت وقت است، البته اشکالاتی در موضوع مذاکرات وجود دارد که آنها به زیاده‌خواهی غربی‌ها برمی‌گردد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، گفت: عملکرد دولت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سیاست خارجی باید از یکدیگر تفکیک کرد، دولت در عرصه سیاست خارجی اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احیاء مقاومت اقتصادی، توجه به فعالیت‌های اقتصادی، تنش زدایی با کشورهای همسایه و بهبود روابط با کشورهایی مانند ترکمنستان، تاجیکستان و آذربایجان، تنش زدایی با عربستان و کشورهای عربی، افزایش تبادلات مرزی از جمله اقدامات مثبت در کارنامه دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم است.

وی افزود: عضویت ایران در شانگ‌های و تلاش ایران برای رفع مشکلات ایران در شانگ های و همچنین نگاهی که سیاست خارجی با نگاه به آسیا و شرق دارد و بهبود روابط با همسایگان از دیگر گام‌های قابل تقدیر و شایان ذکر دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم است.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم انجام گرفته است، گفت: نقطه قوت در دولت سیزدهم قطع و یقین عرصه سیاست خارجی است. آقای امیرعبداللهیان به برنامه هایی که از ابتدا و سیاست هایی که زمان رأی اعتماد اعلام کرد، به نحو شایسته پرداخته و آنها را اجرا کرده و به آنها پایبند بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در موضوع مذاکرات برجام به دلیل زیاده خواهی غربی و بدعهدی آنها دچار مشکل شدیم که با اجماع حاکمیتی و همه نیروها پشت دستگاه سیاست خارجی مشکل حل می‌شود. نقص در این بخش ناشی از کم کاری دولت، دستگاه دیپلماسی و دیپلمات‌ها نیست متاسفانه طرف غربی درک درستی از شرایط خودش و ما ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن