مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی:مسولان در مسیر حل مشکلات مردم سنگ اندازی نکنند

آوای سنت: نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس یازدهم به مدیران دستگاه های دولتی استان خراسان رضوی در خصوص بی تفاوتی نسبت به حل مشکلات مردم هشدار داد.

به گزارش آوای سنت، در جریان جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان خراسان رضوی که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و در مشهد برگزار گردید، دکتر رحیمی جهان آبادی به عنوان عضو ناظر مجلس، طی سخنانی ضمن انتقاد از سنگ اندازی برخی سازمان ها در مسیر حل مشکلات و کاهش بدبختی های مردم، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی را خطاب قرار داده و از وی خواست تا در حل مشکلات مردم توجه بیشتری نشان دهد.

وی در این باره افزود: استاندار عالی ترین مقام دولتی در استان است و نباید اجازه دهد مدیران دستگاه ها و ادارات مردم را به حال خود رها کنند، چون پشتوانه و قدرت نظام جمهوری اسلامی همین مردم هستند، اگر مردم ناراضی باشند و مورد بی مهری مسئولین قرار گیرند، آسیب های اساسی کشور را تهدید خواهد کرد و برای نمایندگان مجلس هم دیگر اعتباری نخواهد ماند تا بتوانند مردم را دعوت به آرامش کنند.

رحیمی جهان آبادی در این جلسه تاکید کرد: در شرایط کنونی که افزایش بی رویه قیمت کالاهای مورد نیاز را شاهد هستیم، مردم وضعیت مساعدی ندارند و با تکرار کلمات “اقتصاد مقاومتی” و “جهش تولید” و مشابه این عبارات و همچنین ارائه آمارهای کاغذی، مشکلات عمومی حل نمی شوند. اگر این آمارها و جداول و گزارش های مسولان درست باشد، الان وضعیت ایران مشابه کشور سوئیس بود یا حد اقل هلند و نروژ و دانمارک. ما وقتی حاشیه شهر مشهد و یا شهرستان ها و روستاهای حوزه را مورد بررسی قرار می دهیم، مشخص می شود که واقعیت زندگی مردم چیزهایی غیر از گزارش های کاغذی و آمارهای ارائه شده است. برخی از مردم ما برای تامین غذای روزانه خود، طلب کمک دارند!

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس یازدهم با انتقاد از تقسیم نادعادلانه بودجه به نقاط مختلف استان خراسان رضوی خطاب به استاندار عنوان نمود: شعری هست که می گوید “شغال نگون بخت را شیر خورد، بماند آنچه روبه از آن سیر خورد” بیشتر بودجه اندگی که به این استان اختصاص میابد در مرکز استان صرف می شود و گویا ما و مردم ما به عنوان خمس به افغانستان داده شده است! تقسیم اعتبارات حاشیه نشینی به گونه ای نباشد که به سایر شهرستان ها چیز خاصی نرسد.

نایب رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس یازدهم ضمن تاکید بر سیاست افزایش جمعیت اظهار داشت: این همه شعار درباره افزایش جمعیت داده می شود، بی آنکه فکری به حال معیشت روستانشینان شود. به اهالی روستاها طی سال ها افزایش محدوده تعلق نگرفته است. برخی از زمین های روستایی رسما به صاحبان آنها واگذار نشده و لذا دادگستری، صاحبان منازل را به دلیل آنکه ملک شان در خارج از محدوده قرار دارد، تهدید به تخریب می کند. ازسوی دیگر منابع طبیعی و بنیاد مسکن هم می چرخند که ازهرجا شده، یک خط بخشنامه پیدا کنند تا مانع حل مشکل مردم شوند!! پس تکلیف ما چیست ؟

جهان آبادی همچنین گفت: بنده به عنوان نماینده تعهد شخصی دادم و فرصت یک ماهه برای جلوگیری از تخریب خانه های خارج محدوده گرفتم، اما بازهم همان سنگ اندازی ها و مشکلات وجود دارد و مشکل مردم حل نشده است. در حال حاضر دنبال اسکان مردم در چادر آن هم در استانه دهه فجر، سوز و سرمای زمستان و درگیری مردم با بیماری کرونا هستیم!! اگر زور استانداری به بعضی جاها نمی رسد، حد اقل اعتبارات را کامل تخصیص دهد تا شرمنده مردم نباشیم و بتوانیم فشار مشکلات را روی مردم کاهش دهیم.

گفته می شود علی رغم تلاش های به عمل آمده از سوی دکتر جهان آبادی، به دلیل عدم همکاری های لازم از سوی اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن استان خراسان رضوی و اتمام مهلت تعیین شده از سوی دادگستری آن استان، احتمال تخریب منازل روستایی در دهستان محروم “موسی آباد” قوت گرفته است. بر همین اساس دکتر رحیمی جهان آبادی نیز از مسئولان هلال احمر استان درخواست چادر و اقلام گرمایشی برای هجده خانوار و اسکان آنها در بهار آینده کرده است.

رشد جمعیت و فقدان زمین در مناطق روستایی باعث بروز مشکلاتی در زمینه ساخت مسکن از سوی روستاییان شده و مقام قضایی به دنبال طرح شکایت از سوی منابع طبیعی استان خراسان رضوی نسبت به تخریب منازل خارج از محدوده حکم صادر کرده است. بنابر این گزارش با وجود تلاش های به عمل آمده از سوی نماینده مردم حوزه، مهلت یک ماهه داده شده از سوی دادگستری عملا رو به پایان بوده و مشکل مسکن تعدای از روستائیان دهستان موسی آباد به علت کارشکنی برخی ادارات کماکان حل نشده است!!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن