مجلس و نمایندگان

رحیمی جهان آبادی : گوش وزیر نیرو بدهکار بحران آب شرب نیست

اعتبار دادیم اما تجهیزات ندارند

آوای سنت : نماینده مردم تربت جام در مجلس از روند اجرای پروژه های آبرسانی به حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بحران کم آبی در کشور، گفت: یکی از مشکلاتی که در عمده کشور به ویژه در مناطق خشک مانند استان خراسان و حوزه انتخابیه بنده، آب شرب مردم است. سال گذشته مجلس اعتباری بالغ ۱۱۸ میلیارد تومان در قالب محرومیت زدایی و آبرسانی به مناطق محروم حوزه انتخابیه بنده اختصاص داد، در این راستا بین آبفا و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قراردادی امضا شد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: متاسفانه از سال گذشته با وجود انجام بازدیدها و برگزاری نشست هایی با قرارگاه، تمام پروژه های این قرارگاه چه در صالح آباد که حدود ۹ پروژه است و چه در تربت جام، تایباد و سایر مناطق پیشرفت کاری قابل قبولی ندارند. قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تجهیزات ندارد و ظاهرا حجم زیادی از کارهای کشور را تقبل کرده و نمی رسد پروژه های را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در حوزه آب شرب بسیار زیاد است، گفت: اهالی دهستان محروم موسی آباد با قطعی آب مواجه است در صورتی که برای آبرسانی و حفر چاه این دهستان اعتباری در اختیار آبفا قرار دادیم، پروژه هایی که در صالح آباد اجرا می شود عمدتا زیر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر چه خیرین به داد ما رسیدند و با کمک آنها مشکل آب شرب تعدادی روستا حل شده اما اعتراض به وزیر نیرو، مکاتبه با رئیس مجلس و تذکراتی که داده ام تا کنون راه گشا نبوده و همچنان وضعیت آبرسانی در حوزه انتخابیه ام ضعیف است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: ما نسبت به تامین آب شرب مردم وظیفه داریم، وقتی مجلس اعتبار تخصیص داده باید مشکل حل شود اما کسی پاسخگو نیست، رئیس آبفای خراسان رضوی نزدیک ۲ ماه است تغییر کرده و ما نتوانستیم با رئیس جدید جلسه داشته باشیم و آخرین وضعیت پیشرفت کار را دریافت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس گفت:  ظاهرا گوش وزیر نیرو بدهکار نیست، اگر مکاتبه ای که با رئیس مجلس داشتم باعث حل مشکل نشود چاره ای نداریم جز اینکه از ظرفیت نظارتی مجلس در مقابل وزیر نیرو استفاده کنیم در قالب سوال و تذکر موضوع را پیگیری می کنم اگر بی اثر باشد از ابزار استیضاح استفاده خواهم کرد./خانه ملت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن