مجلس و نمایندگان

فرهنگ سازی لازمه ی کنترل بیماری کرونا در جامعه

آوای سنت: نماینده اهل سنت پاوه و اورامانات فرهنگ سازی را از مولفه های اصلی برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری کرونا دانست.

آمارها نشان می دهد که موج دوم کرونا در پاوه به خاطر برخی مسائل از جمله سفرها در تعطیلات میان هفته ای، برگزاری مراسم مناسبتی همچون عروسی و عزا خصوصا حضور مردم در مراسم تدفین شدت بیشتری یافته و اکنون نیز حضور مسافران به صورت جدی تهدید کننده است.

بر اساس اعلام مسوولان بهداشتی، در طول ۱۰ ماه گذشته نه تنها قدرت کووید ۱۹ کاهش نیافته، بلکه میزان کشندگی و سرایت‌پذیری آن نیز بیشتر شده است. پنج درصد از درگیری کرونا در کشور مربوط به سنین کودکان است و از سوی دیگر کرونایی شدن کودکان به دلایل مختلف بشدت خطرناک گزارش می شود. با درگیر شدن کودکان با کرونا تعداد فوتی سالمندان نیز به خاطر درگیری عاطفی این دو گروه با افزایش رو به رشد مواجه بوده است.

در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان پاوه قرمز و بحرانی است. تعداد بیماران در این شهر نسبت به ماه های قبل دو برابر شده و موارد بستری به نسبت شهریور ماه چهار برابر شده اند!

ظرفیت تخت های تنها بیمارستان شهر در حال تکمیل شدن هستند و با توجه به ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان به کرونا، وضعیت هر لحظه بحرانی تر می شود. در این حال هنوز هیچ دارو و درمانی برای ویروس کرونا ساخته نشده است.

به گزارش آوای سنت نماینده مردم پاوه و اورامانات در گفتگویی با خبرنگار ما با تایید بحرانی بودن شدت بیماری در آن حوزه انتخابیه گفت: در طول چند ماه گذشته پیگیری زیادی به عمل آمد تا بتوانیم با شیوع بیماری کرونا مقابله و محدودیت هایی را به عمل آوریم. دیگر شهرستان های ما نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

آرش لهونی زره تن ضمن یادآوری این مطلب که با فرا رسیدن فصل سرما آمار مبتلایان کرونا بیشتر خواهد شد ادامه داد: در طرف مقابل ما با مسئله معیشت مردم مواجه هستیم. بعضی از مشاغل ممکن به دلیل شرایط بغرنج تعطیل شوند که باید زندگی آنها هم تامین و تحت حمایت خاص از جانب دولت قرار گیرند.

زره تن اظهار داشت: با افزایش آمار کرونا در این شرایط تجمع در اماکن عمومی به هیچ وجه به صلاح نیست، چرا که منطقه ما نیز از دیگر مناطق کشور کمتر آلوده نیست و اکثر شهرستان های ما در حالت قرمز قرار دارند.

فرهنگ سازی از مولفه های اصلی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا است که مردم ما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چه بسا اعمال محدودیت هایی همچون جریمه کردن که در قانون تعریف نشده است به صلاح نخواهد بود.

نماینده مردم پاوه و اورامانات با بیان ابنکه ستاد ملی کرونا باید متناسب با شرایط منطقه تصمیم بگیرد، تاکید کرد: در سطح ملی می توان تدابیر سختگیرانه تر و با پشتوانه قانونی اعمال کرد. بنده دشخصا موافق بازگشایی مدارس نبودم و موضع خود را هم با تذکر به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردم.

حشمت کریمی رئیس شبکه بهداشت پاوه نیز رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان، نانوایی ها و مغازه های میوه و تره بار و وسایل نقلیه عمومی را وخیم تر از بقیه اماکن توصیف کرد و گفته است: با توجه به این که این اماکن پرتجمع هستند، باید مسئولان ذیربط از جمله اتحادیه ها، تشکل ها و امور صنفی احساس مسئولیت کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را از شهروندان طلب نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن