مجلس و نمایندگان

مطالبات نماینده مریوان درباره اهل سنت کردستان

 آوای سنت : نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: قشر علما و روحانی اهل سنت با مشکلات بسیاری از جمله در زمینه معیشت دست و پنجه نرم می‌کنند که حل آن نیازمند رسیدگی ویژه است.

شیوا قاسمی پور روز دوشنبه در همایش منطقه ای ائمه جمعه و جماعات شهرستان های مریوان و سروآباد که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مریوان با وجود دارا بودن دومین بازارچه رسمی و نیز ظرفیت‌های ویژه گردشگری، مشکلات زیادی دارد که باعث شده تا مردم در تنکنای معیشتی بوده و جوانان آن بیکار باشند.

وی افزود: روحانیون هم از لحاظ معیشتی به مردم وابستگی دارند و درآمد پایین مردم باعث شده تا مشکلات معیشتی روحانیون بیشتر هم باشد.

وضعیت نامطلوب مسکن و بیمه روحانیون اهل تسنن و خدمت سربازی از دیگر مواردی بود که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد و یادآور شد: روحاینون و علما همواره در صف مقدم دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی هستند ولی خود مشکلات زیادی دارند.

قاسمی پور با تاکید بر لزوم اهتمام بیشتر صداوسیمای مرکز کردستان بر استفاده از نظرات علما و روحانیون اهل سنت در برنامه های خود، از برخی برنامه‌های این شبکه هم انتقاد کرد.

وی نبود مدرسه علمی در مریوان برای تحصیل طلاب علوم دینی و عدم کمک دستگاه‌های اجرایی برای چاپ کتاب‌های ماموستایان را از دیگر مشکلات موجود این قشر دانست.

وحدت رمز پیروزی در همه عرصه ها

امام جمعه مریوان هم در این نشست به تدین  مردم مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم این شهرستان دوستدار نظام و اسلام و پیرو رهبر معظم انقلاب هستند.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: در حال حاضر در تمام روستاها نماز جمعه اقامه می‌شود و در مریوان هم در ۲ مسجد بزرگ این شهر شاهد برگزاری نماز جمعه هستیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم مریوان از نماز جمعه، اضافه کرد: مسجد جامع این شهر گنجایش پنج هزار نفر را دارد ولی بسیاری از مردم در خیابان‌های همجوار مسجد نماز را اقامه می کنند که به همین دلیل قصد داریم در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع مسجد جامع جدید احداث کنیم.

امام جمعه مریوان با اشاره به مجاهدت های بی نظیر مردم مریوان در طول انقلاب و دوران دفاع مقدس، یادآور شد: در این برهه حساس همه باید به وحدت بیشتر اهتمام داشته باشند چرا که حفاظت از انقلاب مهمتر از خود انقلاب است./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن