مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس: برجام باعث عقب ماندگی صنعت هسته ای

نباید در آینده به وعده های غرب اعتماد کنیم

آوای سنت: نماینده اهل سنت خاش و میرجاوه مذاکرات برجام را غیر قابل ‌قبول دانسته و آن را منجر به عقب ماندگی هسته ای و تحریم های بیشتر برای کشور عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت اسماعیل حسین زهی در این گفتگو برجام را باعث توقف فناوری هسته ای ایران دانست و گفت: پیش از برگزاری انتخابات آمریکا اعلام کرده بودیم که ما نباید به نتیجه انتخابات آمریکا دل ببندیم و بایدن و ترامپ هیچ فرقی برای ما ندارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب اسلامی در شورای اقتصادی سران قوا افزود: تاکید مقام معظم رهبری نیز این بوده که ملت ما بزرگوار است و باید روی پای خود بایستد، ایشان در دیدار اخیر با سران سه قوه و دست اندرکاران اقتصادی هم اعلام کردند کشورهای اروپایی گرفتار امور خود هستند و اوضاع آمریکا هم معلوم است. بر این اساس ما نباید به خارجی ها دل ببندیم و لازم است مشکلات داخلی را حل کنیم.

حسین زهی اظهار داشت: به اعتقاد رهبری هر کس که نیم نگاهی به کشورهای خارجی داشته باشد دوست ما نیست، بنابراین ما ملت بزرگی هستیم که می توانیم مشکلات خود را برطرف نماییم.

انتظار بر این است که همه دست به دست هم داده و دولت را حمایت کنیم. دولت هم با قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی تعامل در راستای بهبود امور مردم تعامل داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که توافق برجام با آمریکا و کشورهای اروپایی در حال انجام بود، کسانی در داخل به دنبال جلب اعتماد خارجی ها تلاش می کردند.

ما پیشتر یک بار با این کشورها پای مذاکره نشستیم، اما نتیجه نگرفتیم. آنها گرگی در لباس میش هستند و نه تنها کمکی به ما نکردند، بلکه شرایط بدتر هم شد، پس نباید به این کشورها دل ببندیم.

این نماینده اهل سنت مجلس یادآور شد: با توجه به بدعهدی های آمریکا کشورهای غربی در اجرای تعهداتشان به مفاد برجام، دستور داده شد تا سانتریفیوژهایی که تعطیل بودند، مجدد فعال شوند. برای ما فرقی نمی کند که کدام دولت در آمریکا روی کار بیاید، زیرا در اصل سیاست های آن کشور تاثیری نخواهد کرد. در حال حاضر نیازی نیست روی آنها حساب کنیم و یا حتی نیم نگاهی به سیاست هایشان در قبال برجام داشته باشیم.

حسین زهی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم راه حل سیاسی نداشته و بلکه راه حل مدیریتی دارد، تاکید کرد: گرانی های شدیدی که مردم در جامعه احساس می کنند و مشکلات معیشتی امروز نیاز به مدیر جهادی و انقلابى و مردمى متکی به درون دارد.

برخی از گرانی ها را باید وزارتخانه های مربوطه پیگیری کنند، از جمله افزایش اجناسی که نیاز است وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی به آنها ورود پیدا کنند گرانی کمرشکن در بازار مرغ  است. لذا اگر نهاده هایی مانند دام و طیور در داخل گمرکات معطل مانده است، آنها را وارد چرخه تولید کنند تا فعالان این عرصه آنها را مورد استفاده قرار دهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن