مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

وزارت نیرو مسئول مرگ کودکان جنوب سیستان و بلوچستان

علی رغم خدمات نظام در سایر بخش ها مشکل کم آبی مردم را رنج می دهد

آوای سنت: نماینده مردم چابهار و نیکشهر مسئولین وزارت نیرو را بابت کم آبی در بلوچستان مورد انتقاد شدید خود قرار داد.

به گزارش آوای سنت،معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، دشتیاری،کنارک وقصرقند ، مهمترین مشکل فعلی در بلوچستان را کم آبی مفرط در شهرها، بخش ها و روستاهای مختلف خواند و با بیان اینکه فریاد تشنگی مردم بلوچستان به گوش مدیران وزارت نیرو نمی ‌رسد گفت: مسئولیت پرپر شدن کودکان منطقه بلوچستان در هوتگ‌ها و اتفاقات این چنینی که چندین بار تکرار می ‌شود، مستقیما با وزارت نیرو است.

وی افزود: در ماه محرم و در ایام عزاداری سیدالشهدا متاسفانه بازهم فرزندان این سرزمین به دلیل مشکلات بی آبی که در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد پرپر شدند. در چند مدت اخیر دوباره شاهد بودیم که سه تن از فرزندان این سرزمین در هوتگ غرق شدند. شاخص دسترسی به آب شرب و بهداشتی در نقطه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و مخصوصا در پهنه مکران، پایین‌ ترین شاخص درکل کشور است و با توجه به اینکه عمده سدهای بزرگ در جنوب استان قرار دارد و از طرفی در کنار اقیانوس قرار داریم، آب در کوزه است و ما تشنه لبان می گردیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه متاسفانه فریاد تشنگی مردمان این سرزمین به گوش مدیران وزارت نیرو نمی‌ رسد اظهار داشت: ما پایین‌ ترین شاخص ها را در حوزه آب  داریم. درشهر چابهار که نقطه کانونی حوزه سواحل مکران به حساب می آید، سهمیه ناچیزی از آب شرب به مردم می رسد. الان تنها نوزده درصد مردم حوزه دشتیاری و چابهار دسترسی به آب شرب بهداشتی دارند و به هشتاد و یک درصد به صورت سقایی آبرسانی می شود.

سعیدی در ادامه توضیحاتش با انتقاد از عملکرد مسئولین وزارت نیرو متذکر شد: متولیان امر معتقد هستند که حوادث مختلف ربطی به کم آبی ندارد. آنها ادعا می کنند که روزانه به مردم پانزده لیتر آب سهمیه داده می شود، اما در واقع این ظرفیت اسمی است و به صورت  واقعی ده لیتر هم آب به مردم نمی رسد. به وزیر نیرو و معاونین ایشان پنج لیتر آب معدنی بدهند و از آنها بخوانند که این مقدار را طی یک شبانه روز صرف آشامیدن، استحمام، پخت و پز و…کنند. آیا مدیران محترم می توانند چنین شرایط سختی را تحمل کنند؟!!

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم یادآور شد: برخلاف خدمات بی نظیر دولت و نظام مقدس اسلامی در حوزه های مختلف که هیچ چشم منصفی و بینایی نمی تواند منکر شود، در حوزه آب متاسفانه کم کاری تاریخی اتفاق افتاده و حتما از مجموعه  صدا و سیما می خواهم که این موضوعات را به گوش مسئولین عالی رتبه دولتی برسانند.هرچند که وظیفه بنده به عنوان خادم مردم در مجلس شورای اسلامی این است که تمام اهرم های قانونی و تمام راهکارهای نظارتی را به کار گیرم تا مشکل تشنگی مردم برطرف شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و قصرقند همچنین گفت: از نظر ما مسئولیت مستقیم پرپر شدن فرزندان این سرزمین و اتفاقاتی که چندین بار تکرار می شود مستقیماً با وزارت نیرو است. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سد ایجاد شده است، اما شبکه پایین ‌دست سد تعریف نشده است که می طلبد اقدام لازم بعمل آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. آفرین بر این نماینده شجاع
    امید وارم شنونده ای در وزارت نیرو رنج و سختی بچه های ما را بشنود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن