مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

فرصتها و چالشهای کنفرانس وحدت

فرصتی برای دیدار با بزرگان اهل سنت

آوای سنت : سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت در روز پنج شنبه ۲۳ آبان ماه با سحنرانی رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

در این نشست از مناطق مختلف اهل سنت نشین کشور،نمایندگان فکری و چهره های شاخص حضور داشتند.شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و چهره شاخص و بین المللی اهل سنت ایران در مراسم افتتاحیه حاضر بوده و دقایقی کوتاه با رئیس جمهور دیدار و احوالپرسی کردند.

بهتر بود در نشست روز نخست به ایشان به عنوان چهره شاخص اهل سنت ایران، وقتی برای سخنرانی اختصاص می یافت.

اعضای شاخص جماعت دعوت و اصلاح به عنوان شاخص ترین و فراگیرترین تشکل مدنی اهل سنت ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.

استاد پیرانی به همراه دکتر ستوده ،دکتر بهرامی نیا ،دکتر ویسی و ماموستا عزیز بابایی به عنوان چهره های شاخص جماعت در تهران در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.تعدادی از اعضای این جماعت نیز در کسوت علمای اهل سنت از شهرستان های مختلف کشور ، در این کنفرانس حاضر شده بودند.

حضور نمایندگان اهل سنت مجلس نیز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس مشهود بود.دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی و عبدالباسط درازهی حضوری فعال در مراسم افتتاحیه داشته و مشغول دیدار و احوالپرسی با چهره های شاخص اهل سنت بودند.

علمای اهل سنت جنوب ،خراسان و غرب کشور نیز در این کنفرانس حاضر بودند .در این میان حضور چهره های شاخصی مثل مولانا مطهری امام جمعه خواف،ماموستا قادری امام جمعه پاوه و شیخ عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس رنگ و بوی دیگری به این نشست داده بود.

فعالان مساجد اهل سنت در تهران و در راس آنها مولوی موسی زاده نیز در این کنفرانس حضور داشتند.

کنفرانس سالانه وحدت اسلامی بهترین فرصت برای دیدن چهره های شاخص اهل سنت کشور در زیر یک سقف است و از این جهت فرصتی مغتنم و مبارک به حساب می آید.

اقامه نماز ظهر حاضران در کنفرانس به امامت مفتی اعظم سوریه نیز نمادی زیبا به این محقل اسلامی داده بود .

حضور موثر و پررنگ چهره های موجه و مقبول اهل سنت در این همایش از یک طرف نماد وفاداری و تعلق خاطر عمیق اهل سنت به اصل وحدت و حفظ انسجام در جامعه بوده و از طرف دیگر بیانگر یک مطالبه مستمر اهل سنت ایران است.

  مطالبه مستمر و همیشگی اهل سنت ایران ایجاد فضای مناسب تر برای استفاده از شایستگان اهل سنت در مناصب ملی،عبور از حساسیت های زائد و هزینه ساز در مورد فعالان اهل سنت در مناطق مختلف،عدالت در توزیع منابع و امکانات کشور  و در نهایت احترام به باورهای مذهبی و عقیدتی ماست.

اهل سنت کشور غالبا در مناطق مرزی ساکن بوده و علی رغم دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگ اقتصادی هیچ وقت به این آب و خاک خیانت نکرده است.اما حداقل انتظار اهل سنت در این اوقات سخت اقتصادی این است که مسئولان حداقل نمک پاش دل ریش مان نباشند!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن