جهان اسلامعمومی

انتقاد سازمان همکاری اسلامی از اقدام موهن نشریۀ فرانسوی

آوای سنت : سازمان همکاری اسلامی بازنشر کاریکاتور توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم توسط مجله فرانسوی “شارلی ابدو” را محکوم کرد.

به نقل از سایت رسمی «منظمه التعاون الإسلامی»، دکتر یوسف بن احمد العثیمین اقدام توهین‌آمیز نشریۀ فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبر اکرم را «مغایر با اصل آزادی ادیان و قوانین جهانی حقوق بشر» دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که جهان بیش از هر زمانی به مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم و توجه به صلح و گفت‌وگو و مدارا نیاز دارد، باید قوانین الزام‌آور بین‌المللی در راستای احترام به تمام ادیان و مقابله با تبعیض، نژادپرستی و اقدامات تحریک‌آمیز وضع شود.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: هر اقدامی که در راستای اسلام‌هراسی انجام می‌گیرد اهانت به بیش از یک‌ونیم میلیارد مسلمان و ملت‌های آزاده و باوجدان دنیا، ترویج فرقه‌گرایی و اختلاف در جهان، هتک حرمت ادیان آسمانی و مغایر با آزادی‌های دینی و اعتقادی است که قوانین جهانی بر رعایت آنها تاکید دارند.

العثیمین خاطرنشان کرد: آزادی بیان به معنای جریحه‌دار کردن احساسات دیگران نیست. از رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهیم که مردم کشورش را به رعایت ادب و احترام به پیروان دیگر ادیان توصیه کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن