گفتگو و مصاحبه

با رعایت اصول بهداشتی استغفار کنیم

مولوی مرتضایی:با توکل به خدا می توانیم از این بلایا عبور کنیم

آوای سنت: معاون حوزه علمیه الصدیق بیرجند رجوع به ایمان واقعی و رعایت اصول بهداشتی را راهکار مقابله با شیوع بیماری کرونا دانست.

به گزارش آوای سنت، مولوی خلیل الله مرتضایی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن اشاره به همه گیر شدن ویروس کرونا در جوامع مختلف گفت: انچه این روزها شاهد آن هستیم بحث بیماری کرونا به صورت یک مصیبت می باشد که ترس و هراس عمیقی را در دل جامعه ایجاد کرده است. شکی وجود ندارد که همه مصیبت ها سوی خدای متعال اتفاق می افتد و باید به این باور برسیم که حق تعالی خالق همه اتفاقات خوب و بد است.
وی افزود: این بیماری در عصری سلامتی جوامع را به خطر انداخته است که از آن بعنوان دوران تکنولوژی یاد می شود. عصری که انسان جراحی های غیر ممکن را ممکن می سازد، پیوند اعضا را بدون مشکل انجام می دهد و آسمان را در می نوردد‌. در چنین شرایطی خلق یک ویروس کوچک و شیوع آن به جوامع همه را به وحشت انداخته است و متخصصین از کنترل آن و ساختن دارویی که بتواند مرکز بیماری را از بین ببرد اظهار ناتوانی می نمایند.

مولوی مرتضایی تصریح ورزید: برای خلاصی از مصائب و مشکلات این بیماری می بایست در اخلاق، رفتار و عقیده خود تجدید نظر نماییم. بنگریم که گذشته و حال ما چگونه سپری می شود. یقینا بخشی از مصیبت هایی که اتفاق می افتند، آزمایش و امتحان الهی هستند.
باید به تمام وجود تفکر نموده به این باور برسیم که خالق و برطرف کننده هر مشکل و مصیبتی تنها در قدرت پروردگار متعال قرار دارد و اگر اراده او نباشد، این بیماری به بدن کسی سرایت نخواهد کرد.

معاون حوزه علمیه الصدذیق بیرجند در خصوص اهمیت بخشی به توصیه های بهداشتی متذکر شد: این روزها اکثر شبکه های تلویزیونی، رسانه های گروهی و پایگاه های خبری درباره کرونا صحبت می کنند.
کارشناسان پزشکی راه های مختلفی را برای مقابله با این ویروس همه گیر توصیه می کنند که با بکار بستن آنها می توانیم تا حدود زیادی جلوی گسترش بیماری را بگیریم.
مولوی مرتضلیی عمل کردن به موارد از جمله دست ندادن با یکدیگر، پرهیز از همنشینی و حفظ رعایت فاصله را خلاف موازین شرع ندانست و بیان نمود: پایبندی به فرایض دینی و اهتمام در خواندن نمازهای روزمره می تواند ایمان و باور شخص را نسبت به مسائل متفاوت تقویت بخشد. تلاش کنیم تا در هر نوبت نماز وضو بگیریم. نبی مکرم فرمایش می دارد که وضو باعث صیقل روح می شود. پزشکان مسلمان به این یقین رسیده‌اند که وضو موجب دفع بسیاری از بیماری ها می شود. زمان آن شده است که به سوی باریتعالی رجوع کرده و به کثرت دعا کنیم.

این عالم اهل سنت به نقل از امام حسن بصری رحمت الله خاطر نشان ساخت: استغفار ریشه همه مشکلات را می سوزاند و برای همیشه از بین می برد.
موقع خروج از منزل به خدای متعال توکل کنیم. این دعا باعث می شود تا از گزند خطر و بلایا در امان بمانیم. تعلیم نکات دینی و بهداشتی را در خانه فراموش نکنیم. باور داشته باشیم تا زمانی که لحظه مرگ فرا نرسد، هیچ علتی نمی تواند سبب آن شود.
زمانی به منطقه ای بیماری طاعون وارد شد و جان تعدادی از اهالی گرفت. همه مردم از نزدیک شدن به این بیماری گریزان شدند ، اما شخصی که افراد فوت شده را کفن و دفن می کرد به اراده خدای متعال زنده ماند ‌و سال های زیادی نیز عمر کرد.

مولوی مرتضایی همچنین گفت: یاد بگیریم که رویدادهای زندگی بنا به خواست الله متعال اتفاق می افتند. اگر لحظه مرگ کسی فرا رسیده باشد حتما لازم نیست دلیل آن ویروس کرونا باشد و رقم خوردن هر اتفاقی می تواند باعث آن شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن