گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

درد جامعه اسلامی عدم شناخت دشمن است

مولوی یعقوبی:صدمات غفلت امت اسلامی جبران ناپذیر است

آوای سنت: مولوی حفیظ الله یعقوبی تحصیلات حوزوی اش را از سال ۷۹ از حوزه علمیه خواف شروع کرده و به مدت سه سال در آن مرکز مشغول به تحصیل بود. وی در سال ۸۲ جهت ادامه تحصیل به حوزه علمیه دارالعلوم اسلامی خلیل آباد بالا خواف عزیمت نموده و به مدت شش سال درآنجا از محضر اساتید کسب فیض برد.

مولوی یعقوبی دوره حدیث را در حوزه علمیه احناف تایباد سپری کرد و از آن مرکز فارغ التحصیل گردید. این عالم اهل سنت درحال حاضر امامت مسجد محمد رسول الله اهل سنت قره تپه بهشهر را عهده دار می باشد. مشروح مصاحبه ما با ایشان از نظر گرامی تان می گذرد.                                                                                                                            آوای سنت: تعریف شما از وحدت بین امت اسلامی چیست و برای رسیدن به وحدت واقعی چه راهکاری را توصیه می کنید؟                                                                                                                           مولوی یعقوبی: منظور از وحدت اسلامی ایجاد همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون در برابر دشمنان و بیگانگان می باشد. پس معنای وحدت این است که بین مذاهب مختلف اسلامی مودت و همزبانی عمیق و ریشه دار حاکم گردد. همه آحاد اسلامی می بایست با انسجام کامل حول محور اتحاد جمع شده و برای رشد و تعالی دین مبین اسلام با هم همکاری و مودت نزدیک داشته باشند. همه ما می دانیم که همه مذاهب اسلامی از ناحیه دشمان و توطئه گران که هدف واحدی را دنبال می کنند، به شدت تهدید می شوند.

برای دشمن فرقی نمی کند که مسلمان جزو کدام یک از مذاهب اسلامی هستند و چه آئینی را محترم می شمارند. امت اسلامی باید برای خنثی ساختن هرگونه حرکت ددمنشانه ایادی بیگانه از دستورات قرآن کریم اطاعت کرده و راه و روش صحابه و بزرگان را در پیش بگیرند.

دولتمردان ممالک اسلامی باید بر روی مقوله دشمن شناسی تلاش مضاعف بخرج دهند. امروز جهان اسلام دشمنان خود را به خوبی نمی شناسد و متاسفانه از این ناحیه ضربات جبران ناپذیری را متحمل می شود. مدت ها وقت می برد تا هزینه های هنگفت این همه صدمات و خسارت جبران شوند، لذا مقوله دشمن شناسی بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.

آوای سنت: برخی اوقات مشاهده می شود که دشمنان دین اسلام به ساحت مقدس قرآن کریم و نبی مکرم اسلام اهانت می ورزند. به طور مثال همین اخیرا در کشور نروژ مراسم قرآن سوزی به انجام رسید. وظیفه دنیای اسلام دربرابراین گونه اقدامات چیست؟

مولوی یعقوبی: وقتی تالیفات تحلیل گران غربی را مطالعه می کنیم درمی یابیم که آنها از قرون وسطی تا کنون کینه شدیدی نسبت به دین اسلام در دل دارند.عناد با کتاب آسمانی مسلمانان و دشمنی با نبی مکرم را می توان درتیتر اصلی نوشته های نویسندگان غربی مشاهده کرد. آنها در دوره ای به دنبال بی اثر کردن کلام وحی بودند و درپاره ای مواقع هم سعی کردند تا با تحریف قرآن کریم،امت اسلامی را دلسرد کنند.این افراد البته از این ترفندها راه به جایی نبردند و دشمنی ها باعث بیداری هرچه بیشتر در میان امت اسلامی شد.

با این حال نباید فراموش کنیم که اهتمام و علاقه ما به دین، دشمنی ها را کم نخواهد کرد. تا مادامی که غربی ها در گمراهی باشند، از انجام این گونه اقدامات قبیح دست برنخواهند داشت. هرکسی که قرآن را می شناسد، قطعا می داند کتابی که خدای متعال تالیف کرده، محو شدنی نمی باشد و با این اقدامات پلید جیزی از شان و محبوبیت نبی مکرم در نزد امت اسلامی کم نخواهد شد.

سردمداران غربی با آن که عصر پیشرفت و تکنولوژی را تجربه می کنند، اما از زیاد شدن پیروان دین اسلام درکشورهای حود وحشت دارند. اینکه یک شخص کافر اقدام به آتش زدن قرآن در ملا عام می کند ، هراس استکبار از اوج گیری جریانات اسلامی را ثابت می کند.

دنیای اسلام نباید در برابر این گونه افدامات قبیح ساکت بماند. این کتاب درحقیقت معجزه جاویدان الهی است. در برابر جسارت به قرآن نباید به حرکت های کم اثر بسنده کرد، بلکه باید عکس العملی نشان دهیم تا آنها دیگر جرات تکرار چنین جسارت هایی را نداشته باشند. توهین به قرآن کریم چیزی نیست که بشود آنرا تحمل کرد، چرا که مخالفان قرآن با این عمل به دین مقدس ما و هویت اسلامی ما توهین ورزیده اند.

آوای سنت: بنظر می رسد جنگ و خشونت درکشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه ،در نتیجه دخالت بیگانگان صورت می گیرد. دراین باره چه تدبیری را موثرمی دانید؟

مولوی یعقوبی: برقراری امنیت در کشورهای اسلامی جزو وظایف اصلی دولتمردان است. بنده برادرکشی و ویرانی را نتیجه دخالت های بیگانگان درامور سرزمین های اسلامی می دانم. دولت های بیگانه به بهانه ایجاد صلح و امنیت سرزمین های اسلامی را تحت اشغال خود درمی آورند.

اشغال یک سرزمین در شرایط حساس کنونی هیچ گاه خالی از ایراد و اشکال نبوده است. وقتی کشوری اشغال می شود اتفاقاتی نظیر جنگ و خونریزی در آن اجتناب ناپذیر خواهد بود. امنیت یک منظقه باید ازسوی دولت های آن تامین شود و بیگانگان حق دخالت در امور سایرین را ندارند. کشوری مانند آمریکا می کوشد تا میان سران اسلامی با همسایگان نزدیک اختلاف افکنده و روابط شان را به سردی بکشاند. آمریکا به هرجا که ورود پیدا می کند، جنگ و خشونت را نیز با خود به ارمغان می آورد. از این رو امت اسلامی باید به دنبال امنیت و آرامشی بدون حضور آمریکا در منطقه باشند.

کسانی هم که ناآگاهانه دست اتحاد به سوی آمریکا دراز می کنند، نه تنها سودی ازاین کار نمی برند، بلکه هزینه های هنگفتی بابت آن می پردازند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن