گفتگو و مصاحبه

راهکار حل مشکلات گفتگو و استفاده از روش‌های نوین مدیریتی

آوای سنت: استاد دانشگاهی اهل سنت جنوب، رفع معضلات اقتصادی کشور از طریق برگزاری گفتمان ها و بکارگیری راهکارهای مدیریتی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت ، یوسف دیوانی در گفتگو با خبرنگار ما امنیت و نظم را مقوله ای ارزشمند در همه شئون خواند و گفت: برخورداری از آرامش فردی و اجتماعی گرچه ممکن است از نگاه برخی مردم امری مرسوم و عادی جلوه کند، اما این الزام گران قیمت، سهل و آسان به دست نمی آید. برای اینکه یک کشور در فضای امن وآرام قرار بگیرد، نیروهای زیادی بکار گرفته شده و سالیانه هزینه های گزافی صرف امور آن اختصاص میابد. همانگونه که در سایه امنیت و آرامش می توان بدون دغدغه و با آرامش زندگی کرد، در شرایط بی نظمی و هرج و مرج چیزی به جز اضطراب و دلهره نصیب جامعه نخواهد شد.

در بررسی اوضاع داخلی تعدادی از کشورهای اطراف و تنی چند از ممالک دور به این نتیجه می رسیم که مردمان آن سرزمین ها طی سالیان طولانی آرزوی داشتن یک روز آرام را داشته و دارند. در این سوی میدان خوشبختانه به خوبی می بینیم که میهن ما ایران یکی از کشورهای آرام و با امن جهان به حساب می آید.

یوسف دیوانی، مطالبات انباشته شده مردم خصوصا در زمینه های اقتصادی را غیرقابل انکار دانست و افزود: این موضوع در اکثر کشورها گلایه مندان فراوانی دارد. مخارج روزانه یک خانوار ، هزینه مسکن، آموزش، درمان، سفر و بطور کلی معاش جامعه امروزی مطلوب نمی باشد. روبراه کردن این وضعیت به استفاده از خرد جمعی و دانش اساتید فن نیاز دارد. ناگفته پیداست که رسیدگی به رفاه نسبی مردم با تاخیر صورت می پذیرد.

در عین حال اگر فضای آرام جامعه به هر دلیل و بهانه ای ناپایدار و ملتهب شود، مشکلاتی اساسی پیدا شده و به عبارتی مشکلی بر سایر موارد قبلی نحست افزون می شود. ارزش امنیت زمانی هویدا می گردد که ناامنی به چشم بخورد. اخیرا شاهد بودیم افرادی به خاطر ناامنی ها آسیب دیده و حتی و جان خود را نیز بر سر اینکار گذاشتند. تکرار حوادث گذشته شرایط را به سوی ناامنی ادامه دار پیش خواهد برد.

استاد دانشگاه اهل سنت جنوب کشور در اینباره اظهار داشت: قدرت های سلطه گر جهان و بعضا در حال افول، تنها با ایجاد ناامنی در جهان بویژه در خاورمیانه به حیات خود ادامه می دهند. آنها از ناامنی و التهاب در جوامع و خصوصا در ایران به خوبی استقبال می کنند، زیرا تجاربی در کارنامه دارند که با القای نارضایتی و ناامیدی، آسایش جوامعی را برهم زده و به نتایج دلخواهشان رسیده اند. لذا مردم و مسولین باید کاملا هوشیار بوده و تمام جوانب مسائل پیش رو را بسنجند. اعتراض را شناخته و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

دیوانی یادآور شد: همانگونه که جنگ برای ما نعمت بود و پیشرفت های دفاعی ما گواه این ادعا بشمار می رود، بی شک بروز نارضایتی از جانب جوانان شبیه نوری است که مسئولین را به سمت حل و فصل مشکلات و جبران کمبودها راهنمایی می کند. باید ریشه ها را فیلسوفانه یافت و بصورت منطقی ریشه کن کرد. چه از طریق تغییر قوانین و چه با راهکارهای مدیریتی و اجتماعی باید به موضوعات پرداخته و آسیب ها را برطرف نمود. گاهی نیاز به تغییر رویه است و زمانی باید از بکار بردن سلایق شخصی خودداری بعمل آورد.

این فرهیخته اهل سنت، ضمن تاکید بر برگزاری گفتمان های سیاسی اجتماعی خاطر نشان ساخت: طرفین باید سخنان یکدیگر را بدون واسطه بفهمند. چنین بنظر می آید که یک حفره و یک خلاء میان جوانان جامعه با برخی مسئولین بوجود آمده است که این موضوع بسادگی قابل استماع و رفع حلاء می باشد. ما مردمی هستیم که به یاری هم کارهای بزرگی مانند دفاع مقدس را با پیروزی به پایان رسانده و از میادین دشوار سربلند بیرون آمده ایم. مسلما در کارزارهای پیش رو نیز می توانیم بر مغضلات عدیده فائق آمده و آرامش خاطر را به جامعه برگردانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن