گفتگو و مصاحبه

رسانه های اهل سنت از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند

دکتر جلالی زاده:باید اولویت ها و مطالبات اصلی جامعه شناسایی گردد

آوای سنت:در ادامه تماس ها و گفتگو های سایت آوای سنت با علما و شخصیت های برجسته اهل سنت ایران ،این بار به سراغ دکتر جلال جلالی زاده رفتیم.

این فعال اهل سنت کرد در جامعه سیاسی و رسانه ای کشور نامی آشنا دارد.دکتر جلالی زاده نماینده مردم سنندج در مجلس ششم بوده و در چند دهه اخیر در فضای سیاسی کشور و در مناسبت های گوناگون با موضع گیری های سیاسی و اجتماعی خود تلاش نموده است،بیان کننده مطالبات اصلی جامعه باشد.ذیلا سوال مطرح شده از ایشان و پاسخ ارائه شده را تقدیم کاربران آوای سنت می نماییم:

 سوال:از نگاه جنابعالی بعنوان یک فعال سیاسی و مدرس دانشگاه،مهمترین اولویت های رسانه های اهل سنت کدام است؟

وظیفه و نقش رسانه ها در هر جامعه ای متفاوت ومهم است. یعنی نیازجامعه نقش شخص و نهادها را تعیین می کند.همانگونه که در اولویت بندی نیازها و مسؤولیت ها در امور مختلف مشخص است.

درجهان امروز که رسانه مانند آب و هوا برای زندگی ضروری است، هرگروه ودسته ای که در تبلیغات قویتر وکاراتر باشد،حتما موفق تر وپیشروتر است.

  جامعه اهل سنت از نظر استفاده از رسانه ها به طور کلی ضعیف است.هم در زمینه کتاب، روزنامه،فیلم، هنر وغیره.

اکنون که به طور ناقص و با کمبود امکانات در این مورد مواجه است. لازم است افراد مطلع و خبره و متعهد فضای جامعه را بررسی و نیازها، کمبودها ومطالبات را دسته بندی و با نظرسنجی و بررسی جامعه ی آماری موضوعات مهمی را مطرح و مورد بررسی قرار دهند.

امروز اطلاع رسانی از مسائل تاریخی، فقهی، کلامی، سیاسی در ابعاد مختلف لازم است و باید ببینیم،جامعه ی ما چه مطالباتی دارد و مسأله مهم ما چیست تا به عنوان محور قرار گیرد. روشنگری، بیان واقعیات،مطالبات و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مهم است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن