گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

رسول اکرم الگوی کامل بشریت هستند

دکتر جلالی زاده در گفتگو با آوای سنت از خصایص رسول الله سخن گفته است

آوای سنت: فعال سیاسی اهل سنت کرد جشن های هفته وحدت را بهترین دلیل برای تشکر از زحمات نبی مکرم اسلام خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، دکتر جلال جلالی زاده نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر بهره مندی از فضائل و کرامات ایام میلاد نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم گفت: به راستی ما هر چه درباره پیامبر رحمت صحبت کنیم، بازهم کم است. مولفین و تاریخ نویسان به هر تعداد که از ایشان و رسالتی که انجام داد کتاب منتشر کنند، باز هم زوایای کشف نشده وجود دارند که پیرامون موضوعات آنها باید به کنکاش و بررسی در لابه لای وقایع پنهان مانده در تاریخ پرداخت.

وی افزود: آن حضرت به عنوان رهبر و پیشوای مسلمانان و آزاد اندیشان برای ما اسوه و الگو است. از منظر فضائل اخلاقی و رفتار با خانواده، مراودت با همسایگان، دوستان و حتی دشمنان و منافقان حفظ کرامت انسانی را ملاحظه کرده است. کسانی که امروز دغدغه دین اسلام را دارند، تنها با بازگشت به سیره آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم می توانند به دوره شکوه و عظمت صدر اسلام برسند.

دکتر جلالی زاده در خصوص شخصیت خاتم النبیین اظهار داشت: آن حضرت پیامبری است که دغدغه امت خودش را داشت، زیرا که ایشان نه برای یک قشر و یا قوم، بلکه برای تمام بشریت فرستاده شده است. تولد پیامبر مهربانی برای همه دنیا رحمت بشمار می رود. کسی که با همه توان خود و همه تعلقاتش به جنگ با طاغوت و اهریمن های زمان رفت و شایسته ترین القاب یعنی رسول خدا و خاتم الانبیاء را گرفت. پس اگر می خواهیم در اخلاق و فضائل اخلاقی نمونه بوده و سرآمد مردم جامعه باشیم، می بایست به کتاب خدا مراجعه کرده و خصوصیات رسول برحق وی را بشناسیم.

نماینده مردم سنندج در مجلس ششم مجلس نهج البلاغه را کتابی مفید برای همه اقشار و خصوصا جوانان دانست و تاکید کرد: در نهج البلاغه پیرامون شناخت خدای متعال و شخصیت بارز و توانای نبی اکرم مطالب بسیار خوبی نوشته شده و در بخش هایی از این کتاب نظر صحابه رضی الله عنهم را درباره خدا و رسولش بیان می دارد. بدون شک صداقت، شجاعت، امانت داری، درهمه انبیا الهی وجود داشته است و درمقابل دروغ گفتن، خیانت کردن، خلف وعده، عدم صداقت در ذات دشمنان دین و خدای متعال نهفته است.

دکتر جلالی زاده عنوان نمود: همه پیامبران الهی به عنوان انسان کامل آمده اند تا جامعه را به هدایت و رستگاری رهنمون سازند. از جوامع هر یک در زمانی که مردمش خدای متعال را شناخته و دین بر حق را بر     می گزیدند به عنوان جامعه الگو یاد شده است. بدین جهت امروز بعد از گذشت هزار و چهارصد سال از صدر اسلام مومنین در جلسات و همایش های هفته وحدت گردهم آمده و در وصف اخلاق و کرامات ایشان برنامه هایی را به اجرا می گذارند.

محبت نبی مکرم اسلام نسل به نسل منتقل خواهد شد. از ایشان هیچ چهره ظاهری در تاریخ به ثبت نرسیده و در عصر کنونی هیچ تصویری که بیانگر چهره مبارک آن حضرت باشد تایید نشده است، لیکن محبت و علاقه مومنین راستین به ایشان به حدی است که معرفی رسالت و داستان زندگی پیامبرشان به نسل آینده را جزو مهمترین وظایف خود می دانند. یقین بدانید در روی این کره خاکی مکانی را یافت نمی شود که در آن صحبت از صدر اسلام و مجاهدت های پیامبر امت اسلامی، به گوش مردم نرسیده باشد.

این فعال اهل سنت کرد ضرورت و فضائل صلوات بر خاتم النبیین را از سفارش مهم علمای دین و دانشمندان اسلامی خواند و تاکید کرد: برای صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم حد و مرزی تعیین نشده است. بیان و اظهاری که تقدیر و تشکر ما را از ایشان و صحابه رضی الله عنهم نشان می دهد. ما مسلمانان همانگونه که سلام دادن را مهم دانسته و آن را در زندگی رومره خود بکار می بندیم، زمزمه کردن صلوات بر پیامبر را هم باید به یک عادت حسنه برای خودمان بدل کنیم. امروز دل همه مسلمانان برای ایشان به تپیدن افتاده است و همه ما حاضر هستیم تا در راه نبی مکرم جانفشانی کرده و سختی های روزگار را به جان بخریم.

دکتر جلالی زاده همچنین گفت: در هر دوره و عصر کسانی بوده اند که سعی کرده اند تا به عناوین مختلف چهره پیامبر گرامی ما را به سخره کشیده و تصویر نامناسبی را به ترسیم بکشند. در حال حاضر نیز نظیر چنین اتفاقاتی را در کنار و گوشه شاهد هستیم که واکنش های عمومی را به دنبال داشته است. بدخواهان به ماموریت خود ادامه خواهند داد،اما آنها یقین بدانند که با این گونه اعمال و تخریب چهره خادمان دین رحمت و مغفرت نخواهند توانست حرکت عظیمی را که باعث نجات انسان ها از تاریکی و گمراهی شده و سرنوشت آنها را از حال بد به حال خوب تبدیل می کند، متوقف کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن