گفتگو و مصاحبه

عزم جدی دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت های اهل سنت

آوای سنت: فرماندار شهرستان ترکمن، باز شدن دروازه های تجاری در مرزهای آبی و خاکی را موجب رشد صنعت و اشتغال در کشور عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، نورمحمد جعفری در گفتگو با خبرنگار ما با جدی خواندن نگاه دولت به منظور استفاده از ظرفیت های اهل سنت در پست های مدیریتی کشور گفت: امروز خوشبختانه دولت با اشراف به توانمندی نخبگان و جوانان میهن اسلامی و خصوصا به فعل رساندن ظرفیت های مرزنشینان ترجیح داده است تا مسیر آسان تری را برای گذر از دوران مشکلات بردارد و جهت نیل به این هدف لازم است تا همگی دست به دست هم داده و با به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های رونق تولید، شریان کار آفرینی و اشتغال را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

جعفری، احیای محصولات هدف را جزو برنامه های دولت در بخش کشاورزی دانست و ابراز داشت: استان گلستان در سالیان گذشته پرچم دار تولید پنبه بود و کاشت این محصول، برند تولید سالیانه کشاورزان به حساب می آمد. به شخصه معتقدم با وحدت و هم افزایی میان دستگاه های مربوطه با فعالان عرصه کشاورزی، مجددا می توانیم شاهد علاقمندی نسبت به کشت این محصول ارزشمند در سطح منطقه باشیم.

برای این منظور می بایست با اعمال شیوه های نوین، تولید محصولات دیگری مانند دانه های روغنی همچون کلزا ، سویا ، آفتابگردان و همچنین حبوبات که مصرف بسیار زیادی در کشور دارند، درآمد پایدار را به سفره‌های مردم بازگردانیم.

فرماندار شهرستان ترکمن، رفع کم آبی را از مهمترین دغدغه های دولت خواند و افزود: کاهش نزولات جوی در سال های اخیر ؛ حجم آب سفره های زیرزمینی را کاهش داده و تقلیل خروجی آب از مبادی چشمه ها ملموس بوده است.

کشاورزان ما در حال حاضر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند. همسویی دولت جهت رفع موانع و مشکلات کم آبی ، اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین منابع مور نیاز می باشد تا بحران آب را پشت سر گذاشته و با نزدیک شدن به فصل بارش، سال آبی خوبی را پشت سر بگذاریم.

جعفری، حمایت دولت از صنایع دستی، اعطای وام های اشتغالزا و کم بهره به جوانان، در اختیار گذاشتن عرصه مدیریت و خدمت برای نخبگان و تقویت رونق اقتصاد در بازارچه های ساحلی و مرزی را جزو مطالبات اهل سنت از مسئولین عنوان نمود و تاکید ورزید: با توجه به اینکه شهرستان ترکمن پذیرای بیشترین تعداد مسافر در ایام نوروز می باشد، می طلبد که با حمایت از صنعت توریسم، ترمیم فرسودگی بافت ها و زیبا سازی محیطی، امکان اسکان گردشگران در نوار ساحلی را فراهم سازیم.

با تسهیل کار از طریق ماشین آلات خصوصا در صنایع دستی که محصولات صادراتی بشمار می روند، بستر برای جذب سرمایه فراهم می آید. همچنین تقویت رشد صنعت روی شریان اقتصادی اثر مضاعفی برجای خواهد گذاشت.

نور محمد جعفری، آینده اقتصاد کشور را رو به پیشرفت توصیف کرد و اظهار امیدواری نمود: باز شدن دروازه های تجاری در مرزهای آبی و خاکی و بعلاوه کالاهایی که بوسیله ناوگان ریلی از فلات دور در مقصد ایران تخلیه می شوند ، ظرفیت اشتغال را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

خوشبختانه دولت جناب آقای رئیسی در تمامی زمینه ها قائل به عمل بوده و به نقدهای سازنده احترام می گذارد. آن چه که در نشست اخیر با ایشان از سوی صاحب نظران مطرح شد، عمدتا تحلیل نگاه دولت های پیشین به اقوام سنی مذهب تا به امروز را شامل می گردید. به نظر می رسد با اعتمادی که دولت به اقوام دارد، طی روزها و ماه های آتی حضور تعداد بیشتری از اهل سنت را در پست های مدیریتی شاهد باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن