گفتگو و مصاحبه

ما یوسف خود را نمی فروشیم

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد تایباد طرح ترامپ در خصوص معامله قرن را مضحک خواند.

به گزارش آوای سنت ، حسین سلیمان پور در گفتگوبا خبر نگار ما ضمن به چالش کشیدن طرح ترامپ تحت عنوان معامله قرن گفت: بالاخره بعد از مدت‌ها گمانه ‌زنی، آروزهای ترامپ ـ نتانیاهو موسوم به “معامله قرن” رونمایی شد و گوشه‌هایی از این طرح ۸۰ صفحه‌ ای در مورد آینده اسرائیل و فلسطین توسط دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور ایالات متحده آمریکا و رفیق گرمابه و گلستانش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل رونمایی گردید.
ترامپ بعد از نشست خبری خود، نقشه‌ ای از آینده‌ی فلسطین منتشر کرد که بیشتر به پازلی می ‌ماند که برخی قطعاتش گم شده است تا یک کشور! چند جزیره پراکنده به نام فلسطین در دل کشور بزرگی به نام !اسرائیل

وی افزود: در این طرح مضحک دونالدترامپ، بیت المقدس و مسجدالاقصی، کاملاً از فلسطین جدا و پایتخت رژیم غاصب معرفی شده‌ است و در عوض آن، سرزمین‌هایی در شرق قدس به فلسطینیان داده شده‌است؛ کاری که البته از اتاق فکری که ترامپ و نتانیاهو و مشاورانشان در آن نشسته و برای ملتی تصمیم می‌گیرند انتظاری بیش از این نمی‌ رفت.

مولوی سلیمان پور با اشاره به اینکه البته این همه داستان نیست، چنین اظهار داشت: ترامپ در این طرح دست و دلبازی کرده است و ۵۰ میلیارد دلار را هم لای ورق‌های این طرح گذاشته است تا با ملت فلسطین معامله‌ کند! این طرح پیشنهادی از جانب ترامپ البته عجیب نیست، چون یک تاجر سیاستمدار، همه چیز را از عینک خود می ‌بیند و می ‌پندارد با پول تمام مشکلات حل شدنی است وهرچیز با پول معامله می ‌شود، حتی اگر آن چیز وطن و سرزمین مادری و درعین حال مقدس باشد!

مدرس حوزه علمیه انوار العلوم خیرآباد تایباد یاد آور شد: ترامپ البته به خوبی می ‌دانست که از طرح خود در چه زمانی رونمایی کند، چرا که زمان ‌بندی او هم در راستای شرایط حقوقی او و نتانیاهو است. هر دویِ آنها انتخاباتی پیش رو دارند و ترامپ شدیدا نیاز دارد توجه‌ها را از استیضاح خود منحرف کند. نتانیاهو هم با اتهام‌های مربوط به فساد، ارتشاء و سوء استفاده از اعتماد عمومی روبروست.

ازجهت دیگر این طرحِ ترامپ در زمانی ارائه می‌ شود که جهان اسلام به عنوان مدعی و مدافع قدس در بدترین شرایط خود قرار دارد. کشورهای مسلمان نه تنها با هم اتحاد لازم برای رویارویی با تجاوز به فلسطین را ندارند، بلکه نمی ‌توانند یکدیگر را به عنوان همسایه در کنار هم تحمل کنند، هر کدام یا درگیر جنگ داخلی و یا جنگ نیابتی است و گروهی به کشورهای قدرتمند شرق و گروهی دیگر به غرب پناه برده‌اند.

مولوی سلیمان پور تسریح کرد: این طرح چنان که انتظار می‌ رفت با واکنش منفی طرف‌های فلسطینی مواجه شد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنشی تند گفته است که هیچ سرزمین فلسطینی بدون اینکه قدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. او افزوده است «هزار بار گفته‌ایم، نه، نه، نه.» حماس هم با رد این طرح آن را تلاشی در جهت نابود کردن طرح تشکیل فلسطین مستقل ارزیابی کرده است.

واقعیتی که برای طراحان معامله قرن پوشیده است و یا اینکه می ‌دانند، ولی نمی ‌خواهند بپذیرند این است که قدس خط قرمز مسلمانان است. تا قدس به صاحبان اصلی خود برگردانده نشود، امکان هیچ صلحی درهیچ سطحی وجود ندارد و به قول محمود عباس هزار بار گفته ایم نه، نه، نه.
سخن واضح و روشن جهان اسلام به آنان که خواب خریدن قدس را دیده اند این است:
گر دنیا و آخرت بیاری / کاین هر دو بگیر و دوست بگذار
ما یوسف خود نمی ‌فروشیم / تو سیم سیاه خود نگه دار

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن