گفتگو و مصاحبه

مزین شدن به ایمان سلاح موثر مومن

آوای سنت: استاد حوزه علمیه سلطان العماء قشم، مزین شدن به لباس اهل ایمان را ابزار دست بازی دهندگان دین دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالله دریایی در گفتگو با خبرنگار ما، یکی از مهمترین راه های برون از مشکلات در امورات شخصی، اجتماعی و مسائل پیرامون را استقامت در دینداری و ارتباط مستحکم با قرآن کریم خواند و گفت: کم اهمیتی، نادیده گرفتن و برداشت مغرضانه و اشتباه از مفهوم کلام الله، خیر و برکت را زندگی برمی دارد. در این شرایط عمر آدمی معنی و جذابیتی نخواهد داشت و از مالی که تحصیل می کند به اندازه کافی بهره نمی برد، زیرا خویشتن را از چتر حمایتی خدای متعال دور نگه داشته است. متاسفانه برخی اشخاص جهت به سخره گرفتن آیات الهی، محافل و مجالس عمومی تشکیل می دهند و الله متعال از بندگانش می خواهد تا مادامی که این گونه اشخاص، آیات قرآن را به سخره می گیرند از هرگونه ارتباط با ایشان اجتناب ورزند تا اینکه متوجه اشتباه خود شده و توبه پیشه کنند.

بنابراین تکلیف برای امت این است که مجالس استهزاء کنندگان دین را رها کرده و از مشارکت و شنونده بودن پرهیز نمایند، اما اگر به هر دلیلی امکان ترک جلسه نبود، گناهی متوجه شخص شنونده نخواهد شد.

شیخ دریایی با استناد به کلام گهربار رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم در اینباره، اظهار داشت: آن حضرت به صحابه بزرگوار همواره سفارش را می کرد که استهزاء کنندگان خانه خدا و مسجدالحرام که از روی عناد و دشمنی به تحریف افکار مردم می پردازند را پند دهند که متوجه اشتباه خود شده و به دین واقعی رجوع کنند. لذا این مسئولیت امروز نیز بر عهده اهل ایمان قرار دارد تا مخاطبان نااهل را به راه راست و مسیر واقعی هدایت کنند.

گروه دیگری از جماعت نااهل هم هستند که فریفته مال دنیا شده و دین خدا را برای رسیدن به کرسی ریاست و منصب به بازی می گیرند. آنها از دین استفاده می کنند تا مال بیشتری تحصیل کرده و حتی با دشمن وارد پیکار می شوند تا از نظر مقام و جایگاه به مرتبه بالاتری دست یابند.

استاد حوزه علمیه سلطان العماء قشم، مزین شدن به لباس اهل ایمان را ابزار دست بازی دهندگان دین دانست و افزود: انسان دارای عقل کامل و سالم، فریب زینت دنیا را نمی خورد. کسی که می داند عمرش به بالاتر از یک قرن نمی رسد، بهترین آمال و آرزوهایش را در این وادی فناپذیر جستجو نخواهد کرد. پول و مال و ثروت لازمه گذران امور هستند، اما نمی توانند هدف اصلی حیات باشند. پول و مقام در زمان مرگ، همراه شخص نمی شوند. افراد قدرتمند زمانی به سن پیری رسیده و توان دوران جوانی را نخواهند داشت. بدانیم که در پس از قیامت، میلیادرها سال هم که بگذرند، حیات ادامه میابد و یک انسان خردمند، چند صباح راحتی دنیا را به خوشبختی و سعادت ابدی ترجیح نمی دهد.

شیخ دریایی تاکید کرد: کسی که هدف اصلی را برای پس از مرگ پایه ریزی می کند از مرگ و مردن ترسی به دل راه نداده به هدف و مقصد نهایی را در نظر می گیرد. هر نوزادی که پس از تولد بمیرد، مستقیم وارد بهشت می شود، از این رو لطف خدای متعال را شامل خود می بیند تا بدون آزمایش شدن در دنیا به بهشت برسد. صحابه رضی الله عنهم در لحظه مرگ از رستگار شدن خود اطمینان حاصل کرده و سرای فانی را با لبخند ترک می کردند.

خدای متعال حیات در حال گذر را در مجموعه ای از بازی ها، سرگرمی ها، افزون طلبی ها، تجمل گرایی ها و فرزندآوری توصیف کرده و توصیه می کند که اهل ایمان هدف حقیقی را در این پیمایش قرار ندهند. در آخرت دو چیز انتظار بنی آدم را می کشد که یا مورد مغفرت واقع شده و به رستگاری می رسند و یا به واقع در عذابی شدید گذران خواهند نمود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن