گفتگو و مصاحبه

مولانا عبداللهی : شکست اسرائیل حتمی است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اسدیه، شکست اسرائیل در جنگ نابرابر بر علیه غزه را حتمی و نزدیک دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره بر لزوم اتحاد سران و دولت های اسلامی جهت مقابله با صهیونیست ها گفت: خدای متعال برای مسلمانان خط و مشی تعیین کرده است که نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نباشند. اگر در نقطه‌ای از زمین گروهی از ملت مظلوم مورد ظلم و ستم واقع شوند سایر ملل مسلمان نباید نسبت به آنان بی‌خیال باشند، زیرا بی‌تفاوتی به درد دیگران عذاب به دنبال دارد و این قبیل اشخاص در پیشگاه خدا جوابگو خواهند بود.

در حدیث شریف آمده است، انسان ها در شفقت و ترحم، محبت و عطوفت همچون یک جسد هستند، زمانی که یک عضو دچار ناراحتی شود، کل جسد با آن عضو همراهی و همدردی می کنند. وظیفه حکام مسلمان است که در حوادث با برادر مسلمان خود همدل شده و در غم او شریک شود. اکنون این موضوع در میان حکام جهان اسلام مفقود است و متاسفانه وجود ندارد.

مولانا عبداللهی با تاکید بر این مطلب که دولت های اسلامی باید برای مقابله با صهیونیست ها اقدام هماهنگ و موثری برگزینند، اظهار داشت: چندین ماه است که دشمن غاصب و خونخوار بر امت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم تاخته و مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان بی دفاع را بی‌رحمانه قتل عام می‌کند. هر روز از رسانه‌ ها خبر کشته شدن عده ای انسان بیگناه به گوش می رسد. خانه ها و اماکن ویران می شوند. آب و غذا برروی مردم بسته نگه داشته شده است. استفاده از کمک های بشر دوستانه به تصمیم صهیونیست ها بستگی دارد و آنها اجازه نمی دهند تا مداوا بر روی مجروحان صورت پذیرد. شاهان عرب نسبت به این مسائل نگاه عادی دارند، در حالی مردم مظلوم غزه نیز عضوی از پیکره جهان اسلام بوده و حمایت از آنها عمل به تکلیف دین می باشد.

مدیر حوزه علمیه اسدیه با انتقاد از نظاره گر بودن حکام اسلامی بر جنایات رژیم غاصب و کودک کش افزود: جای تاسف است که کشورهای اسلامی هنوز هم در خواب غفلت بوده و تصمیمی برای بیداری ندارند! یقینا اگر این سکوت ادامه داشته باشد، سزای آن را خواهیم چشید. اگر حماس در غزه شکست می خورد، اکنون نوبت به سایر نیروهای مقاومت اسلامی می رسید و صهیونیست اگر می توانستند تا سرزمین حرمین شریفین هم پیش می رفتند.
جای درد و نگرانی است که می بینیم حکام مسلمان تا این حد نسبت به یکدیگر سرد شده اند، خصوصا کشورهایی که در همساسگی با فلسطین قرار دارند. نیروهای مقاومت در غزه و مقاومت حماس در پیروی از قرآن کریم مانند سدی آهنین جلوی صهیونیست‌ ها ایستاده‌ اند که یا به پیروزی برسند و یا شهادت نصیب گردد.

مولانا عبداللهی، شکست اسرائیل در جنگ نابرابر بر علیه غزه را حتمی و نزدیک دانست و عنوان نمود: جنگ در غزه حتی متحدان اسرائیل را نیز خسته کرده و آنها منتظر کنار گذشته شدن نخست وزیر این رژیم از سوی کابینه آن هستند. برنامه صهیونیست و متحدان آنها که بمب های ده تنی بر سر غزه ریختند تماما شکست خورده و نتیجه جملات جز کشتار مردم بیگناه و خرابی نبوده است. ایمان مردم مظلوم قوی تر از آن است که دشمن بتوان مقاومت شان را ضعیف کند. دول اسلامی بیش از هر زمانی دیگر با یکدیگر متحد و متفق باشند، زیرا اتحاد و اتفاق برای آنان که امور را در اختیاتر دارند، فرض است. قدرت اسلام به اتحاد و اتفاق نفوس اسلامی بستگی دارد. دولتمردان و ملت‌ ها از خواب غفلت بیدار شده و با اقدام هماهنگ و موثر دست ظالم خونخوار را برای همیشه از سر مسلمانان کوتاه نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن