گفتگو و مصاحبه

نمایندگان به فکر تسهیل امور مردم باشند

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت روستای صفیه، بیشترین کاربرد قدرت عمل نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تسهیل انجام امور در سریع ترین زمان ممکن دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ جاسم جابری در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به این مطلب که کاندیداهای مجلس شورای اسلامی باید با اصل خدمت در جایگاه سخنرانی های ایام تبلیغات رسمی قرار بگیرند، گفت: عهده دار شدن امور هزاران نفر از ساکنین یک حوزه انتخابیه کاری سخت، طاقت فرسا و مشقت بار است و کسی که به مجلس می رود باید توان انجام مسئولیت سنگین را داشته و از شب و روز خود بگذرد. داوطلب شدن برای پذیرش یک مسئولیت مهم به طبع امتیازاتی را نیز شامل خادم ملت می کند. به عبارت دیگر هر چه سطح یک مسئولیت فراگیرتر و بزرگ تر باشد به همان نسبت امتیاز انجام کار نیز به سطح بیشتری افزایش پیدا می کند.

شیخ جابری در این زمینه ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، نهاد تصمیم گیری برای یک ملت با استفاده از بودجه های دولتی می باشد که همه ساله رقم قابل توجهی را در بر می گیرد. مجلس در نگاه عمومی سپردن بار امانت به دست شخصی است که جهت انجام کارهای اساسی و احیای بسترهای مطالبات جامعه از جمله پیشرفت های اقتصادی و ایجاد عمران و آبادانی، اعلام آمادگی می کند.

امام جمعه اهل سنت روستای صفیه از توابع عسلویه، بیشترین کاربرد قدرت عمل نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تسهیل انجام امور در سریع ترین زمان ممکن دانست و اظهار داشت: اگر شخص نماینده، قدرتش را صرف گذر از مشکلات نکند در حقیقت حقوق مردم حوزه انتخابیه را ضایع کرده و در حق آنها جفا ورزیده است. حقی که بر گردن وی باقی خواهد ماند و در روز حساب باز پس گرفته خواهد شد. خدای متعال، بیت المال را نعمت قرار داد تا بندگانش از سهم برابر برخوردار شوند. یک نمایند صدای سخن مردم با مسئولین دولت است تا از طرف آنها سخن گفته و انعکاس دهنده مطالبات عمومی باشد.

این عالم اهل سنت یادآور شد: پیروی از وجدان ایمانی را شرط سربلندی در مسیر خدمت به جامعه عنوان کرد و تاکید ورزید: تصمیم گیری در مورد انتخابیه یک حوزه انتخابیه را می توان از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار داد. اگر هدف یک کاندیدا ارائه صد در صد خدمت به جامعه باشد، پس همه وظیفه دارند تا از این شخص حمایت کرده و وی را به راس نهاد تصمیم گیری برسانند. مردم یک حوزه انتخابیه به تناسب جایگاه و نوع فعالیت خود شناخت نسبی از کاندیداها دارند، لیکن در زمان ایام تلیغات رسمی می توانند به شناخت مطمئن تری از آنها و همچنین اهداف و برنامه های شان دست پیدا کنند.

شیخ جابری یادآور شد: در میان کاندیداها قوی و ضعیف وجود دارد و همه را نمی توان همطراز فرض کرد. اگر یک کاندیدا قولی به مردم بدهد که انجام آن ناممکن باشد، پس نباید به او اعتماد کرد. باید مطاله شود که یک کاندیدا در زمان مدیریتش چه عملکردی را بر جایی گذاشته است. آیا توانایی برآورده کردن وعده هایش را دارد و یا اینکه سخنانش حالت شعارگونه دارد. برخی نمایندگان متاسفانه از جایگاه خود سوء استفاده کرده و استعدادهای شان در سخنوری و نفوذ کلام را در راستای منافع شخصی بکار می گیرند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: امروز سطح سواد علمی جوامع بالا رفته و اکثر افراد دردها و مشکلات را می شناسند. دولت بودجه هایی را برای رفع چالش ها در اختیار نماینده مجلس می گذارد تا صرف مطالبات عمومی شود، لیکن برخی از نمایندگان شعار خدمت به مردم را وسیله رسیدن به صندلی مجلس قرار داده و اعتماد جامعه را از خود سلب می کنند. پایمال کردن حق مردم از بیت المال با هیچ دلیل و برهان پذیرفتنی نخواهد بود و اگرچه ممکن است خطاها از دید مردم و مسئولین پنهان بماند، اما روزی برملا خواهد شد و روزی دیگر نیز در راه است تا حق ستانده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن