اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

حفظ سلامتی آحاد جامعه اولویت نخست است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن رعایت دقیق قانون را جزو ضرورت اصلی جامعه در مقابله با بیماری کرونا خواند.

به گزارش آوای سنت عبدالرحمان آخوند کر در گفتگو با خبرنگار ما، کرونا را یک تهدید جدی و ادامه دار برای سلامتی انسان ها خواند و گفت: از زمان پیدایش کرونا فریضه نماز جمعه در بیشتر ممالک اسلامی تعطیل شده اند و این مسئله با شرع دین اسلام منافات ندارد‌. ما امروز می بینیم که ویروس کرونا حتی فریضه حج تمتع را نیز تحت شعاع قرار داده است و حج امسال با تعداد اندکی از حجاج برگزار خواهد شد.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای عمومی در جامعه افزود: متاسفانه بخشی از مردم خطر کرونا را جدی نگرفتند و با برگزاری جشن های عروسی و ایجاد تجمع علاوه بر خود، سلامتی دیگران را نیز به خطر انداختند. کسب تجربه در زندگی خوب است، لیکن استقبال از خطر، راه بی بازگشتی است که نباید آنرا تجربه نمود.

آخوند کر دلیل عدم برگزاری نماز عید قربان در استان را در عدم توجه مردم در دید و بازدیدهای عید فطر دانست و یادآور شد: هرچند که ویروس کرونا با چشم قابل رویت نیست، اما دلیل نمی شود که بخاطر یک مناسبت دینی و یا ملی وجود آن را نادیده بگیریم‌. اعیاد و مناسبت ها و حتی تغییرات فصلی باعث ریشه کن شدن این بیماری نشده اند، لذا باید مراقب باشیم تا جشن عید قربان به وسیله برای افزایش تعداد مبتلایان به کرونا تبدیل نشود.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن رعایت نکات بهداشتی را در هنگام ذبح دام عیدقربان بسیار مهم و ضروری خواند و با توجه به پیش بینی گرمای هوا در روز عید قربان عنوان نمود: گرمای هوا نباید باعث عجله در ذبح دام شود. تماس انسان با دام خود موجب ایجاد آلودگی می شود و این آلودگی ممکن است شرایط سرایت بیماری به دیگران را فراهم سازد.

این عالم اهل سنت یادآور شد: در این روز خانواده ها بوبژه باید مراقب کودکان باشند، زیرا مسلما آنها دوست دارند به بازی و تفریح مشغول شوند و لذا می بایست تمهیدات لازم برای دور نگه داشتن شان از احشام برجایی مانده از دام قربانی و نظافت دقیق محیط اندیشیده شود.

آخوند کر در استفاده از ماسک تاکید کرد: فرهنگ سازی بکارگیری ماسک وظیفه همه صاحب نظران و اندیشمندان جوامع است. افراد شناخته شده و بزرگان طوایف می بایست در استفاده از ماسک پیشقدم باشند تا عموم مردم نیز به طبیعیت از آنها ماسک را بهترین وسیله برای سلامتی دانسته و بکارگیری آن تا زمان ریشه کن شدن ویروس، به امری مهم تبدیل شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن