اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه موقت شهر بانه: معنویت در ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد

آوای سنت : ماموستا جمال کریمی عنوان کرد: در ماه رمضان بندگی و معنویت در وجود انسان‌ها به عینه مشاهده می‌شود و به اوج خود رسیده است و این برای جامعه دینی جای امید و خوشحالی است که مسلمانان پایبند احکام دینی می‌باشند.

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا جمال کریمی امام جمعه موقت شهر بانه در خطبه های نماز جمعه این هفته بعد از حمد و ثنا خداوند و درود و سلام بر روان پاک پیامبر و رهروان ایشان تا روز قیامت، ضمن توصیه همگی به تقوا برای مقام معظم رهبری و مسئولین دلسوز نظام‌، جهت خدمت هرچه بیشتر به اسلام و مسلمین آرزوی توفیق و طول عمر با عزت نمود.

وی ایشان با اشاره به سالگرد حلبچه و بمباران شیمیایی در ۲۵ اسفند سال ۶۶ که بیش از پنج هزار نفر جان خود را از دست دادند برای در گذشتگان علو درجات و از بین رفتن ظلم و ظالمان را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

ماموستا کریمی ۲۹اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با توجه به تحریم‌های ظالمانه که اقتصاد جامعه را در بر گرفته امنیت و استقلال خود را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت بانه تصریح کرد: با فرارسیدن بهار که مصادف با ماه مبارک رمضان است فصلی نورانی در پیش داریم، فصل بهار نماد زنده شدن مردگان و معاد است؛ پیامبر فرموده‌اند در فصل بهار زیاد در مورد مرگ و حشر و نشر یاد کنید چون به تأکید انسان بعد از مرگ دوباره برانگیخته می‌شود.

وی با محکوم نمودن جنایات ضد بشری در غزه و فلسطین که هرروزه شاهد ریختن خون افراد بی گناه هستیم؛ گفت: رژیم کودک صهیونیستی حتی در این ماه مبارک هم دست از جنایت بر نمی دارد، دولتهایی که ادعای حقوق بشری می کنند همچنان ساکت هستند، لذا ازهمه مسلمانان خواستارم برای آزادی این مردم مظلوم دعا گویشان باشند، تا به امید خداوند شاهد پیروزی این عزیزان و شکست دشمنان باشیم.

ماموستا کریمی در بخش خطبه های دینی خود به سوره اخلاص و فضیلت های آن اشاره کرد و ابراز داشت: مسلمانان در ماه نزول قرآن هستیم و روزه بر ما واجب و پیامبر هم سنت تراویح را برای ما به جا گذاشته در این ماه فقرا را فراموش نکنیم، در این ماه بندگی و معنویت در وجود انسان‌ها به عینی مشاهده می‌شود و به اوج خود رسیده است و این برای جامعه دینی جای امید و خوشحالی است که مسلمانان پایبند احکام دینی می‌باشند.

امام جمعه موقت بانه در مورد فضیلت سوره اخلاص بیان کرد: سوره ای به ظاهر کوچک و پر از تفسیر خداپرستی و احکام است که مکی می باشد، ۲۵ کلمه و ۴۹ حرف دارد و هنگام نزول این سوره مشرکین بی شرمانه از پیامبر می خواستند که خدایش را به آنها معرفی کند، و اینکه چه ویژگیهای دارد و خداوند خود را با این سوره به آنها معرفی نمود و اینکه شریکی ندارد و تعظیم برای یک خالق است و نجات از فسق و بدبختی به دنبال دارد و این سوره به سوره اخلاص مشهور است چون تثبیت عقیده به دنبال دارد و اساس هم نامیده میشود چون اصل بر توحید و یکتاپرستی بنا شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از مشرکین، ادیان خود را معرفی می کردند که چه کسی را پرستش می‌کنند و با این سوره معلوم شد که دین اسلام از هر شرکی مبرا است ودین اسلام دین یکتاپرستی و دوری از شرک است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن