اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه سنندج: جوانان با استفاده از مواد محترقه سال جدید را بر مردم تلخ نکنند

آوای سنت : امام جمعه سنندج گفت: نباید سال جدید و حلول فصل زیبای بهار را با استفاده از مواد محترقه و آسیب جانی به مردم، برای شهروندان تلخ کرد.

ماموستا فایق رستمی در خطبه های آخرین نماز جمعه سنندج در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: استفاده از مواد محترقه و ایجاد سر و صدای ناهنجار در فرهنگ مردم ایران بویژه کردستان نیست و انجام چنین بدعت‌های ناپسند دور از شان خانواده های ایرانی است.

وی بر عدم استفاده از مواد محترقه و خطرناک در جشن های آخر سال تاکید کرد و افزود: امیدواریم این کارهای ناشایست از جامعه و میان جوانان برداشته شود و دیگر شاهد مصدومیت و ضرر جانی و مالی در میان خانواده ها در ایام پایانی سال نباشیم.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه کسی مخالف شادی بدون خطر و مخالف با فرهنگ اسلامی نیست، یادآور شد: خداوند بارها در قرآن بر لزوم حفظ جان انسان و اجتناب از قتل نفس و آسیب به انسان‌ها تاکید کرده است.

ماموستا رستمی فصل بهار را یادآور رستاخیز و روز قیامت دانست و ادامه داد: اکنون که سال جدید با ماه رمضان مقارن شده، باید از این فرصت برای توجه بیشتر به معنویات و نزدیکی به خداوند بهره برد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار استفاده نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های استان، برای توسعه و آبادانی منطقه شد.

ضرورت کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، حمایت از مردم مظلوم غزه و کمک به اقشار ضعیف و تنگدست و زندانیان جرایم غیرعمد، از دیگر مطالبی بود که امام جمعه سنندج به آن اشاره کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن